Evenimentul Zilei > Social > Ce îşi doresc elevii şi profesorii în noul an şcolar. Procent covârșitor de 80% pentru cea mai dezbătută dilemă a anului
Ce îşi doresc elevii şi profesorii în noul an şcolar. Procent covârșitor de 80% pentru cea mai dezbătută dilemă a anului

Ce îşi doresc elevii şi profesorii în noul an şcolar. Procent covârșitor de 80% pentru cea mai dezbătută dilemă a anului

Aproape 80% dintre elevi şi profesori vor ca anul acesta orele să se desfăşoare fizic, la şcoală, iar jumătate dintre elevi îşi doresc ca profesorii să facă lecţiile mai atractive, mai interactive, conform sondajului realizat de Fundaţia World Vision România.
“Nevoile şi aşteptările elevilor şi profesorilor pentru anul şcolar 2021-2022”, realizat de Fundaţia World Vision România, arată că atât elevii, cât şi profesorii vor mai mulţi bani pentru educaţie, ore în format fizic, lecţii atractive, mai mulţi bani pentru educaţie, iar 1 din 5 elevi din mediul rural vrea rechizite, alimente, bani pentru transport.

Copiii îşi doresc de la părinţi să fie ajutaţi la teme, să fie susţinuţi emoţional, dar şi material

În topul dorinţelor elevilor de la sistemul de învăţământ sunt activităţile extraşcolare, infrasctructura adecvată, digitalizarea şi un climar şcolar sigur, fără bullying. Copiii îşi doresc de la părinţi să fie ajutaţi la teme, să fie susţinuţi emoţional, dar şi material. 1 din 5 copii au spus că ar vrea să aibă rechizite, haine, mâncare sau bani pentru transport şcolar.
Pe de altă parte, profesorii vor ca educaţia să fie finanţată corespunzător, mai mult de jumătate dintre ei vor salarii majorate, investiiţii în infrastructură, digitalizare, cursuri atât pentru a preda mai bine materia, cât şi pentru a interacţiona mai bine cu elevii. În plus, cadrele didactice îşi doresc să fie adoptată şi implementată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România.

Ce-şi doresc profesorii de la elevi

De la elevi, profesorii îşi doresc ca aceştia să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări), iar aproape 70% dintre profesori îşi doresc ca părinţii să fie mai implicați în procesul de educație. De asemenea, 70% dintre profesori şi-ar dori ca meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată.
„După un an şi jumătate de şcoală în care elevii din mediile defavorizate nu au avut acces la educaţie, rata abandonului şcolar riscă să explodeze, iar aşteptările elevilor şi profesorilor sunt foarte mari.  Deşi o prioritate pe buzele tuturor, educaţia este de multe ori lăsată pe ultimul loc, lucru care reiese clar şi din finanţarea alocată. Din păcate, în comunităţile unde noi mergem zi de zi sunt elevi care muncesc în gospodărie în loc să meargă la şcoală, elevi care se duc flămânzi la culcare şi care încep anul şcolar fără rechizite sau cărţi. Cei care își doresc să ajute astfel de copii o pot face prin donații prin SMS cu textul “SPERANTA” la 8864 sau direct pe pagina World Vision România: https://bit.ly/2X9EYGj”, afirmă Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Principalele așteptări ale elevilor din mediul rural de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar

74% dintre elevi își doresc ca orele să se desfășoare fizic, la școală
52% vor lecțiile să fie predate într-un mod mai interactiv, să îi captiveze
40% își doresc să existe mai multe activități extrașcolare, cursuri cu ajutorul cărora ar putea învăța ceva interesant, excursii, diverse personalități să fie invitate la ore
38% dintre elevi ar vrea ca profesorii să fie mai apropiați de ei, să comunice mai bine cu ei
33% dintre elevi vor să se modernizeze școala – să aibă mobilier nou, căldură, aer condiționat, destule clase în care să se desfășoare orele, toaletele să fie curate
32% vor acces la tehnologie si digitalizare: acces la internet, un laborator cu calculatoare/cu mai multe calculatoare în școală, proiectoare, imprimante
27% își doresc să nu mai aibă teme pentru acasă
24% ar vrea să nu mai fie bullying în şcoli

Principalele așteptări ale elevilor de la familie în acest an şcolar

47% își doresc ca părinții să-i ajute la lecții sau atunci când nu înțeleg ceva
34% își doresc să fie întrebați de părinţi și cum se simt la școală (nu doar ce au învățat), cum le vorbesc colegii, să le fie ascultate problemele cu înțelegere și răbdare
32% ar vrea să fie întrebaţi de părinţi sau persoanele care îi au în grijă ce au făcut la școală
31% și-ar dori să nu mai fie comparați cu colegii lor
29% ar vrea ca părinții să nu-i mai critice cand nu iau notele dorite de aceștia
20% ar vrea ca adulții din jur să facă astfel încât să poată ajunge zilnic la școală: să aibă rechizite, haine, mâncare, acces sau bani pentru transport
12,6% ar vrea ca părinții/alți adulți să facă rost de un telefon/tabletă/laptop pentru momentele în care orele se desfășoară online
8% își doresc să nu mai fie nevoie să muncească în loc să merg la școală

Principalele așteptări ale profesorilor de la sistemul de învăţământ în acest an şcolar:

88%  vor ca școala să se desfășoare fizic anul acesta
67% dintre profesori ar vrea să se aloce un procent mai mare din PIB pentru educație
63% vor ca salariile cadrelor didactice să fie majorate
62% vor să crească investițiile în modernizarea școlilor existente și deschiderea de școli/corpuri noi acolo unde este cazul
57% ar vrea sa crească investițiile în digitalizarea școlilor
56% ar vrea să fie adoptată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România.
52% vor să aibă acces continuu la cursuri pentru perfecționare atât în ceea ce privește predarea materiei cât și în privința modulului în care interacționează cu elevii
40% și-ar dori să se aloce mai puțin timp pentru crearea de strategii și mai mult implementării celor existente deja
32% vor sa se schimbe programa școlară; 25,7% vor să nu se mai schimbe programa școlară
30% dintre profesori și-ar dori ca pregătirea viitoarelor cadre didactice să fie făcută mai serios, programa din universitățile de profil să fie actualizată, iar, în final, selecția cadrelor didactice sa fie mai riguroasă
23% dintre cadrele didactice vor ca specialișii din mediul privat (experți în anumite domenii, dar care nu sunt profesori- scriitori, ingineri, istorici, biologi, informaticieni, fizicieni, chimiști) să se implice mai mult în crearea programei școlare astfel încât aceasta să fie adaptată cerințelor de pe piața muncii
21% vor să fie mai susținuți și motivați de către managementul școlii

Principalele așteptări ale profesorilor de la elevi şi părinţi în acest an şcolar

82% vor ca elevii să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări);
68% își doresc ca părinții să fie mai implicați în procesul de educație
66% vor ca profesia de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată
55% ar vrea să nu mai existe bullying între elevi, să fie mai mult respect între aceștia
49% vor ca elevii să nu mai lipsească de la ore
40% ar vrea ca elevii să se implice mai mult în activități extrașcolare
37% vor ca elevii sa fie mai disciplinati, cu mai multa toleranță și respect față de profesori
Acest sondaj a fost derulat de către World Vision România pe circa 1000 de respondenţi din mediul rural.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.
World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 30 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți, în aproape 500 de comunități din 18 județe.
Publicat in categoriile: Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News