Site pentru adulți, pe ambalajele unor produse destinate copiilor, la un mare lanț de magazine

Site pentru adulți, pe ambalajele unor produse destinate copiilor, la un mare lanț de magazineSupermarcket. Sursa foto: Dreamstime

Adresa unui site pentru adulți, pe ambalajele unor produse destinate copiilor, la un mare lanț de magazine. Toate produsele au fost retrase de la vânzare.

Site pentru adulți, pe ambajele unor produse destinate copiilor. Lanţul de supermarketuri Lidl din Marea Britanie a emis o alertă de rechemare urgentă pentru dulciuri vândute sub marca "Paw Patrol". Motivul este că pe ambalajele lor era indicat un site web cu un "conţinut explicit nepotrivit pentru copii", relatează Le Figaro.

Site pentru adulți, pe ambalajele unor produse destinate copiilor. Gama a fost retrasă

Este vorba despre pachetele conţinând mini-biscuiţi cu unt, biscuiţii Choc Chip Biscotti, batoane Yummy Bake cu mere şi batoane Yummy Bake cu zmeură. Cutiile se vindeau sub marca Paw Patrol, un popular personaj de desene animate. Produsele au fost retrase de la vânzare la sfârşitul lunii august. Clienţii au fost îndemnaţi să returneze produsele la cel mai apropiat magazin Lidl pentru o rambursare completă.

Lidl se află în centrul unui scandal

Link-ul de internet de pe ambalaj, care trebuia să ducă la site-ul producătorului, avea ca adresă un site cu conţinut pornografic.

"Lidl recheamă produsul de marcă menţionat mai sus deoarece am fost informaţi că URL-ul furnizorului de pe spatele ambalajului a fost compromis. Direcţionează utilizatorul de internet către un site al cărui conţinut nu este potrivit pentru copii", a precizat Lidl într-un comunicat de presă.

Link-ul înșelător conținea cuvântul copii

Clienţii au fost cei care au tras semnalul de alarmă, a scris ziarul britanic The Sun.

"În mod normal, nu mă uit la site-urile de pe ambalaje alimentare, dar aceasta era o companie de care nu auzisem niciodată, aşa că m-am gândit să arunc o privire. Am fost îngrozită. Cum s-a putut întâmpla aşa ceva? Te-ai gândi că trebuie să treci prin multe verificări înainte de a pune pe ambalaj!", a declarat o clientă.

Un alt cumpărător a remarcat menţionarea cuvântului "copii" în URL-ul înşelător. "Este dezgustător având în vedere tipul de conţinut prezentat pe acest site", a comentat acesta.

Fenomenul cybersquatting face ravagii

Potrivit The Sun, adresa de internet făcea legătura cu un site pornografic găzduit în China. Între timp, site-ul a fost dezactivat. Totuși, Lidl a lansat o anchetă împreună cu furnizorul său, pe lângă campania naţională de retragere a produselor.

Potrivit presei britanice, producătorul biscuiţilor Paw Patrol a dat recent faliment. Hackerii au cumpărat apoi numele de domeniu al mărcii pentru câţiva euro, în scop de "cybersquatting". Este o modalitate ieftină de a profita de vizitele primite de site-ul producătorului. Utilizatorii de internet pot cădea cu uşurinţă în capcana hackerilor, site-ul rămânând foarte vizibil în rezultatele motoarelor de căutare multe săptămâni. Link-urile către site-ul corupt rămân active, chiar dacă conţinutul s-a schimbat radical.

Acest tip de incident nu este neobişnuit, aducând prejudicii mărcilor mai mult sau mai puţin cunoscute. După cum aminteşte The Sun, compania de turism Easyjet a avut un scandal similar în 2020, când a direcţionat mii de clienţi către un site de prostituţie. Linkul de pe site-ul companiei aeriene trebuia să ducă la politica de confidenţialitate. Din cauza unei litere lipsă, acesta a direcţionat utilizatorii direct către un site care promitea să "îndeplinească toate visele sexuale".