De asemenea, reprezentanţii COTAR sunt nemulţumiţi de faptul că gratuitatea studenţilor se aplică doar în cazul transportului feroviar, nu şi pentru cel rutier sau naval şi ce să se facă publice datele unui control referitor la gratuitatea oferită studenţilor.

"Considerăm că această gratuitate este nelegală şi se aplică discriminatoriu, doar transportului pe calea ferată, atât pentru CFR Călători, cât şi pentru operatorii privaţi, excluzând, însă, transportul rutier sau naval, deşi sunt zone din ţară în care studenţii nu ar putea ajunge cu trenul. Considerăm, aşadar, că strategia lansată la începutul acestui an are scop politic, targetul fiind susţinerea anumitor categorii de transportatori şi obţinerea de avantaje băneşti din banii publici", se precizează într-un comunicat al confederaţiei.

De asemenea COTAR solicită o verificare referitoare la subvenţia de 80% acordată transportului feroviar care are ca target, în opinia confederaţiei doar pentru obţinerea de fonduri de la bugetul de stat, având în vedere faptul că se aplică indiferent dacă locurile din garnitura de tren sunt ocupate sau nu..

În acest context, COTAR doreşte să i se comunice când a fost efectuat ultimul control din partea Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală, ANAF, Direcţia de Control, sau Curtea de Conturi, în cadrul companiilor feroviare ce primesc ajutoare băneşti nejustificate de la bugetul statului.

"Având în vedere faptul că gratuitatea acordată celor 450.000 de studenţi se face fără a se putea ţine o evidenţă reală a biletelor cumpărate, 'fără număr', este clar că se pot emite tichete de călătorie pentru această categorie, tot 'fără număr' şi fără a se putea verifica vreodată dacă operaţiunea este fictivă ori reală, în lipsa încasărilor, oricât de mici, în casierie, pentru fiecare bilet. Astfel, dl. Ionuţ Mişa (ministrul Finanţelor n.r.) este obligat de funcţia pe care o deţine să sesizeze organele de urmărire penală, pentru a stabili cine a lăsat aceste breşe şi în ce scop", se menţionează în documentul citat.

COTAR este o organizaţie patronală reprezentativă la nivel naţional a transportatorilor rutieri de persoane, şcolilor de conducători auto, a transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, precum şi a service-urilor auto din România, având o structură federativă, cu personalitate juridică, independentă, nonprofit, nonguvernamentală şi apolitică.

 

Te-ar putea interesa și: