Discuțiile pe tema predării Matematicii în școală au avut loc în cadrul recentei Conferințe Naționale ”Didactica matematicii”, care s-a desfășurat la Școala Gimnazială din localitatea Sâncraiu de Mureș, județul Mureș, arată portalul www.edupedu.ro. 

La conferință au participat cadre didactice de specialitate din întreaga țară, dar și profesori de la Facultatea de Matematică și Informatică a Universității Babeș ”Bolyai” din Cluj-Napoca, specialiști de la Societatea de Științe Matematice și oficiali de la Inspectoratul Școlar Mureș.

S-a discutat despre repere ale modului de predare a Matematii în școli, conferința fiind deja o tradiție pentru profesorii din acest domeniu, a remarcat Mihaela Cojocnean, inspector de specialitate din Inspectoratul Școlar al Județului Mureș.

La rândul său, matematicianul Dorel Duca s-a adresat asistenței, referindu-se în special la modalitatea în care această știință trebuie să fie cât mai apropiată de elevi. Iar din acest punct de vedere rolul profesorului este primordial. 

 “Prezentați elevilor voștri o matematică umană, accesibilă, pe înțelesul lor, o matematică practică. Fiți cei mai buni, fiți puternici și deschiși spre nou. 

Matematica nu schimbă lumea direct. Nicio materie din sistemul nostru de învățământ nu schimbă direct lumea. 

Dar matematica, la fel ca și celelalte discipline, poate prezenta o față diferită a lumii și, prin asta, îi poate schimba pe oameni. 

Lor le va reveni misiunea de a schimba lumea“, a spus expertul. 

Dorel Duca este profesor emerit în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. 

Profesorul a insistat pe tema felului în care matematica e predată la clasă, pentru că în acest mod nu numai că elevii vor înțelege mai bine, dar e foarte posibil ca dacă înțeleg mai bine despre ce e vorba unii să se apropie de acest domeniu și în viitor să se specializeze.

“Cine sunt matematicienii, cum se nasc ei, din ce părinți și sub ce stele? 

Din toate câte ar putea face un om pe pământ, de ce a ales matematica? 

Cui folosește, în momentul în care copilul se decide? Cum îi va fi viața, se vor întreba părinții. 

Sunt întrebări la care, dacă găsiți răspunsuri și răspunsurile le veți da elevilor și părinților, sunt convins că matematica va fi privită altfel”, a conchis profesorul universitar.

 

 

Te-ar putea interesa și: