SFÂRȘITUL UNEI ERE. Mașinile cu MOTOR pe benzină și motorină vor fi INTERZISE
- Irina Lungu
- 26 iulie 2017, 09:44
Este mai mult decât vizibil că, în ultimul timp, se discută din ce în ce mai mult de sfârșitul unei ere: sfârșitul mașinilor cu motor pe benzină și motorină. Din ce în ce mai multe țări și mărci își anunță intenția de a se axa exclusiv pe producerea de mașini electrice, nu vor mai fi acceptate nici măcar cele care funcționează atât electric, cât și cu motor pe benzină sau pe motorină.
Este mai mult decât vizibil că, în ultimul timp, se discută din ce în ce mai mult de sfârșitul unei ere: sfârșitul mașinilor pe benzină și motorină. Din ce în ce mai multe țări și mărci își anunță intenția de a se axa exclusiv pe producerea de mașini electrice, nu vor mai fi acceptate nici măcar cele care funcționează atât electric, cât și cu motor pe benzină sau pe motorină.
Miercuri, guvernul britanic, aflându-se presat să adopte măsuri urgente de reducere a poluării, urmează să anunțe interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, a anunţat presa din Regatul Unit, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Presa susține că reprezentanţii Ministerului Mediului nu au fost disponibili pentru a comenta informaţia.
DailyMail a scris că din 2020, autorităţile locale vor putea impune taxe şoferilor care au vehicule diesel, pe cele mai poluate şosele, dacă nu se va îmbunătăţi calitatea aerului.
Producătorul auto german BMW a anunţat marţi că a ales fabrica sa din Oxford pentru a produce noul său automobil electric Mini, din 2019.
Nicolas Hulot, ministrul Mediului din Franța, care este și un fervent ecologist, a anunțat că și Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040.
Acesta a dat exemplul producătorului suedez de automobile Volvo care a anunţat că toate modelele sale lansate din 2019 vor fi electrice sau hibride.
Hulot a declarat că este "conştient că producătorii auto au mijloacele necesare pentru a susţine şi concretiza această promisiune, care, la fel ca întreaga agendă privind climatul, este parte din programul de sănătate publică" și susține că într-adevăr, obiectivul guvernului nu va fi ușor de realizat, dar nici imposibil.
În viziunea ministrului francez Hulot, stimulentele compensatorii acordate proprietarilor de vehicule vor fi motivante, iar deținătorii de autoturisme poluante vor putea să le înlocuiască mai ușor, cu modelele prietenoase cu mediul.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei. Analiştii se aşteaptă în acest an la un declin de 5% al vânzărilor auto, după doi ani de creştere record, pe fondul incertitudinilor provocate de Brexit şi a deprecierii lirei sterline, care a dus la majorarea preţurilor unor modele.