Evenimentul Zilei > Social > Semințele care nu trebuie să vă lipsească din meniu. Vă țin departe de kilogramele în plus. Cum trebuie mâncate
Semințele care nu trebuie să vă lipsească din meniu. Vă țin departe de kilogramele în plus. Cum trebuie mâncate

Semințele care nu trebuie să vă lipsească din meniu. Vă țin departe de kilogramele în plus. Cum trebuie mâncate

Cercetările arată că integrarea nucilor şi seminţelor într-o dietă sănătoasă ajută la reglarea greutății noastre și poate proteja împotriva bolilor cronice, cum ar fi bolile de inimă și diabetul.

Există cercetări asupra semințelor în care arată că au beneficii similare cu nucile pentru sănătate datorită conținutului lor de nutrienți. Mai mult, trebuie ştiut că semințele conțin în medie 20 de grame de proteine la suta de grame.

Aportul nutritiv ale semințelor este, de asemenea, foarte asemănător cu cel al nucilor. Acestea sunt:

-semințe de dovleac
-seminte de in
-seminte de susan
-seminte de mac
-seminte de floarea soarelui
-seminte de psyllium
semințe chia.

Experţii recomandă să nu depășești 30-50 g de semințe pe zi. Și pentru a ne bucura de toate beneficiile semințelor, merită să le mâncăm crude. Asta deoarece prin prăjire sau prin expunere la temperaturi înalte, grăsimile bune din seminţe se transformă în grăsimi rele.

Beneficiile semințelor. Ca și nucile, majoritatea semințelor sunt bogate în:

-proteine, grăsimi sănătoase și fibre
-minerale (cum ar fi magneziu, potasiu, calciu, fier vegetal și zinc),
-vitaminele B1, B2, B3 și vitamina E.
-Semințele oleaginoase conțin și antioxidanți care împiedică grăsimile să râncedă prea repede.

Datorită profilurilor nutritive unice ale nucilor și semințelor, se știe că acestea oferă mai multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi:

-ajutând la menținerea greutății
-reducerea riscului de boli de inima
-reducerea riscului de diabet.

Nucile, seminţele si managementul greutății noaste

Deși nucile și semințele sunt bogate în energie și grăsimi, consumul de nuci nu este legat de creșterea în greutate. De fapt, pe baza unor studii populaționale ample, un aport mai mare de nuci a fost asociat cu o greutate corporală mai mică.

Atunci când sunt incluse ca parte a unei diete de slăbire, s-a demonstrat că nucile îmbunătățesc pierderea în greutate și pierderea grăsimilor în regiunea abdominală. 

Scăderea grăsimii în regiunea abdominală înseamnă un risc mai mic pentru boli cronice (cum ar fi bolile de inimă și diabetul). Prin urmare, nucile ar trebui să facă parte dintr-o dietă sănătoasă.

Efectul semințelor asupra greutății corporale

Efectul seminţelor este similar cu cel al nucilor, deoarece sunt, de asemenea, bogate în proteine, grăsimi sănătoase și fibre. Combinați nucile și semințele cu alimente cum ar fi legumele. Aceasta este o modalitate bună de a îmbunătăți mâncărurile pe bază de legume – cum ar fi mâncărurile în stil asiatic sau adăugate la o salată.

Nucile și semințele sunt un bun substitut proteic pentru carne, pește și ouă. De asemenea, conțin grăsimi, fier şi zinc. Este posibil să aveți nevoie de mai mult de 30 de grame de nuci și semințe pe zi pentru a vă asigura o cantitate adecvată de proteine, informează betterhealth.vic.gov.au.