Magazinele din Vest încep să renunțe la selfpay. Când va ajunge și în România acest curent

Magazinele din Vest încep să renunțe la selfpay. Când va ajunge și în România acest curent Selfpay. Sursa foto: Dreamstime

Multe dintre magazinele din Marea Britanie, dar și din SUA, renunță la metoda selfpay. Când va ajunge și în România acest curent

Metoda selfpay care părea să aibă succes pe linie, este desființată deja în multe magazine din marea Britanie și din SUA. Spre exemplu în Anglia unul dintre reitaleri a anunțat că va păstra doar în două locații casele selpay. În timp cee în celelalte 26 va aduce din nou oameni care să încaseze. Retailerii spun că se plâng clienții despre faptul că tot este impersonal.

Că încurcă frecvent legumeele și fructele pe care le scanează. Iar la alcool checkout este complicat pentru că angajații trebuie să verifice vârsta clienților. Pe de altă parte clienții spun că intercațiunea cu un casier este mult mai plăcută.

Plus că reitalerii au conștientizat că din cauza greșelilor umane, dar și a furturilor, ei au foarte mult de pierdut. Sistemul selfpay s-a dezvoltat foarte tare în pademie. Atunci când s-a dorit reducerea interacțiunii umane la minimum.

Ne puteți urmări și pe Google News

Sistemul selfpay a provocat pierderi de 4%

Doar că studiile au arătat că magazinele care funcțioează cu acest sistem de plată au avut o rată a pierderilor de 4%. Magazinele au încercat să limiteze pierderile spre exemplu prin introducerea senzorilor de greutate. Doar că unii dintre ei dau erori, așa că problema nu a fost nici pe departe rezolvată.

Așa că spre exemplu lanțul de magazine Walmart a decis să renunțe la casele automate. Subiectul caselor de marcat a stârnit un val de revolte și în România. Unii au spus că îi vor afecta pe românii care îndeplineau funcția de casier. Alții au spus că sunt afectați clienții care nu sunt familiriazați cu selpay-ul și se va îngreuna procesul.

Până la urma nicio decizie politică nu a fost luată cu privire la acest lucru. Sunt deja foarte multe magazine care au implementat sistemul. Cel mai probabil tot retailerii vor fi cei care vor decide pentru clienții lor.