Secretele unui celebru brand auto german. 20 de lucruri de necrezut

Secretele unui celebru brand auto german. 20 de lucruri de necrezut

Vă prezentăm lucruri mai puțin cunoscute despre celebrul brand auto german, Audi. 

 

1. Mulți susțin că AUDI este un acronim care derivă din „Auto Union Deutschland Ingolstadt”. Greșit.

2. Numele companiei a apărut în 1909, când August Horch, fondatorul sau, a fost forțat să iasă din cadrul acesteia. Acesta a continuat însă să facă mașini sub brandul Horch, dar a fost dat în judecată. Într-o reuniune de familie, fiul lui August Horch a venit cu ideea de a utiliza termenul latin Audi.

Ne puteți urmări și pe Google News

3. Horch înseamnă, în germană, „Ascultă!". Audi înseamnă, în latină, „Ascultă!".

4. August Horch a fost inginerul cu ajutorul căruia Karl Benz a dezvoltat prima mașînă din lume, Motorwagen, în 1886.

5. Mai târziu, în 1932, Audi s-a aliat din nou cu Horch, dar și cu DKW și Wanderer, formând Auto Union. În acel moment a apărut pentru prima dată logo-ul cu patru cercuri.

6. Acestea reprezintă cele patru mărci unite: primul e Audi, al doilea e DKW, al treilea e Horch iar al patrulea e Wanderer.

7. Sloganul Audi este „Vorsprung durch Technik", adică „Progres prin tehnologie". Este utilizat din 1970 de Audi în toate campaniile sale publicitare.

8. Sloganul a devenit atât de cunoscut încât a fost utilizat în filme. Într-unul dintre episoadele serialului "Only Fools and Horses" (1986), un personaj masculin spune această replică atunci când o femeie de origine germană să pregătește să nască.

9. Dacă va place muzică de calitate, încercați cu încredere „Vorsprung Dyk Technik" - Paul van Dyk. Același slogan apare în versurile piesei Zooropa (U2) sau ale melodiei Parklife (Blur).

10. Audi este primul producător german care a lansat o mașînă cu volanul pe partea stânga: Type K (1921). Până atunci, în toate modelele teutone, șoferul avea poziție centrală.

11. Audi a ajuns la Ingolstadt în 1949, după ce rușii au demolat toate uzinele Auto Union în urmă războiului.

12. Auto Union a aparținut, pentru 6 ani, companiei Daimler (1958-1964). Volkswagen a cumpărat ulterior compania și a redenumit-o Audi.

13. Primele modele Audi au fst denumite în funcție de puterea dezvoltată de motoarele lor. Astfel au apărut Audi 50, Audi 80 sau Audi Super90

14. Quattro este o denumire înregistrată de Audi și folosită la denumirea tehnologiei sau sistemelor de tracțiune integrală de pe modelele sale. Denumirea a debutat în 1980.

15. Quattro se scrie de fapt „quattro", fără majusculă. Litera mică derivă din faptul că termenul cu majusculă ilustra modelul cu același nume lansat de Audi în 1980. Iar Audi a vrut să facă diferența dintre sistem și numele acestui model.

16. Audi este primul constructor auto care a organizat un crash-test. Se întâmplă în 1938.

17. Audi R8, cel mai agresiv model al gamei actuale, este „umplut" cu piele la interior. Numărul cusăturilor este de exact 36.520. Cifra este identică în fiecare exemplar.

18. Audi a fost, în 1997, primul producător european care a lansat pe piață un model hibrid: A4 Avant.

19. în 2006, Audi a reușit prima victorie la Le Mans cu un model motorizat de un propulsor diesel. Motorul V12 a modelului R10 TDI a reușit un consum de 41 de litri/100 km. Un motor pe benzină reușește abia 50-60 de litri/100 km în condiții de cursa la Le Mans.

20. Între filmele care au subliniat calitățile dinamice ale modelelor Audi se numără Ronin (1998 - Audi S8), Layer Cake (2004 - Audi RS6 Avant), Transporter 2 și Transporter 3 (Audi A8 W12), Taken (2008 - Audi A3) sau Iron Man (2008 - Audi R8)