Se deschide circulația pe Transfăgărășan. Care sunt interdicțiile rutiere impuse de CNAIR

Se deschide circulația pe Transfăgărășan. Care sunt interdicțiile rutiere impuse de CNAIR Sursă: Icononiac | Dreamstime.com

Circulația pe celebra șosea de munte care face legătura între Oltenia și Transilvania, Transalpina, va fi deschisă începând de vineri. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a impus o serie de obligații pentru șoferii care ajung în zonă.

Vineri, 16.06.2023, începând cu ora 08:00, CNAIR va redeschide circulația pe sectorul de drum montan Rânca – Obârșia Lotrului (km 34+800 - km 59+800) al DN 67C, cunoscut și sub numele de Transalpina.

Decizia deschiderii traficului a fost luată în urma verificării stării drumului de către o comisie formată din reprezentanții CNAIR SA, DRDP Craiova, SDN Târgu-Jiu, SDN Vâlcea.

”Precizăm că circulația rutieră este deschisă în intervalul orar 8⁰⁰-18⁰⁰ doar pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală de 3,5 tone. Viteza maximă de deplasare pe acest sector de drum este de 30 km/h. Amintim că circulația rutieră poate fi închisă/restricționată, pe durată limitată, în funcție de condițiile meteorologice (ceață, ploi torențiale, furtună, etc.) sau ca urmare a unor fenomene cum sunt avalanșele, căderile de stânci și ebulmente (alunecări de teren) pe sectorul de drum DN 67C, km 34+800 – km 59+800”, au comunicat cei de la CNAIR.

Ne puteți urmări și pe Google News

CNAIR îi mai îndeamnă pe șoferi să se informeze înainte de a pleca la drum, deoarece fiind o zonă de munte, este posibil să apară în orice moment diferite manifestări meteorologice care pot duce la blocarea traficului rutier.

Un drum cu o istorie de 2000 de ani

Celebra șosea nu a fost construită de regimul comunist, așa cum greșit s-a încetățenit în conștiința publică.

În fiecare an, șoseaua montană este deschisă traficului rutier doar pentru câteva luni, de la mijlocul lunii iunie și până la începutul lunii octombrie.

Istoricii vorbesc despre un drum construit chiar de către imperiul roman, pentru a muta legiunile aflate la sud de Dunăre, spre zona de nord a provinciei Dacia. Acest drum era cunoscut sub numele de ”„coridorul IV strategic roman”.

În timpul primului război mondial drumul roman, care s-a păstrat pentru mii de ani, a fost pietruită de armata germană, care a renunțat rapid la aceasta ca urmare a faptului ca era ineficientă din punct de vedere militar.

Celebrul istoric român, Constantin C. Giurescu scria că la anul 1731, autoritățile austriece au propus construirea unui drum transcarpatic pe traseul vechiului drum de transhumanță ce lega Transilvania, de Oltenia.

Drumul a fost modernizat înainte de cel de-al doilea război mondial, când regele Carol al ll-lea a văzut potențialul militar al acestuia.

Zona este foarte frumoasă și este tranzitată anual de zeci de mii de turiști.