Tarom a vândut mai multe bilete pe cursa București – Cluj Napoca, decât numărul de locuri disponibile în avion, iar acest fapt a generat un adevărat scandal.

Avionul care trebuia să decoleze vineri seara de la București spre Cluj a întârziat nepermis de mult, după ce mai mulți pasageri, printre care și fostul premier și actual europarlamentar Dacian Cioloș, au fost puși într-o situațiă ingrată.

Cei de la Tarom au vândut cu trei bilete mai mult decât numărul de locuri din avion. Înainte de decolare, Tarom a decis că doar doi dintre cei trei pasageri să poată urca în avion, în prima fază, unul dintre ei fiind Dacian Cioloș. Ceilalți doi care au rămas s-au apucat să se certe între ei care să ocupe locul rămas liber. Iar asta a dus la întârzierea decolării. La un moment dat, aflat în avion, Dacian Cioloș a decis să coboare și să îi lase pe ceilalți doi pasageri să își continue călătoria.

„În seara asta, potrivit biletului pe care l-am cumpărat cu mai multe zile în urmă de la TAROM, ar fi trebuit să zbor Bruxelles – București – Cluj-Napoca. Am rămas însă la București, din cauză că TAROM a vândut pe cursa de Cluj mai multe locuri decât capacitatea avionului. E un lucru care se mai întâmplă – această practică „overbooking” nu tocmai fericită pentru cei care se găsesc în situația de mai jos, este destul frecventă la multe companii aeriene și permisă de IATA.

Ajuns la București dinspre Bruxelles, am aflat așadar că biletul meu către Cluj-Napoca este valid, numai că, de fapt, sunt pe o listă de așteptare pentru a urca în avion, o listă pe care erau deja alte două persoane. Motivul: mai multe bilete vândute decât capacitatea avionului. La un moment dat am primit un bilet de îmbarcare si am urcat în avion – înțeleg că în virtutea faptului că fiind în tranzit aveam prioritate potrivit reglementărilor sau unei proceduri a TAROM”, a explicat Cioloș de ce a primit el primul biletul de avion.

„O situație ingrată și jenantă”

La un moment dat, ceilalți pasageri din avion au început să vocifereze și să pună întrebări personalului de zbor și așa s-a aflat că în aerogară sunt alți doi pasageri care se ceartă întrei ei.

„Cum decolarea a tot întârziat, am întrebat personalul avionului despre ce e vorba și am înțeles că, dintre celelalte două persoane care mai erau pe lista de așteptare, ar fi trebuit să aleagă doar una pentru ultimul loc liber. O situație ingrată și jenantă, atât pentru mine, cât mai ales pentru pasagerii care așteptau de mai bine de o jumătate de oră ca avionul să decoleze. Am decis să renunț eu la călătorie și am rămas la București, cu toate că am câteva lucruri urgente de rezolvat acasă, la Zalău.

Scenele de derută și nervozitate de la bord au fost și filmate de o pasageră, nu am înțeles cu ce scop, cât timp nu am utilizat nici funcția, nici numele pentru a obține vreun beneficiu suplimentar – dincolo de acela de a zbura pe baza biletului pe care îl cumpărasem. Nu e nimic excepțional, nu vreau nici să mă victimizez că a trebuit să cobor din avion și nici să mă dau erou că am cedat locul primit. Dacă cineva a avut impresia că avionul stă în loc din cauza mea, e în eroare. Sper că ceilalți doi pasageri de pe lista de așteptare au ajuns cu bine la Cluj-Napoca”, a mai scris Cioloș.