Scandal în industria auto: PSA Peugeot-Citroen cere înapoi jumătate din banii cu care a cumpărat Opel

Scandal în industria auto: PSA Peugeot-Citroen cere înapoi jumătate din banii cu care a cumpărat Opel

Grupul PSA Peugeot-Citroen solicită celor de la General Motors o despăgubire de până la 800 de milioane de euro pentru tranzacția pentru Opel, după ce a descoperit că a fost înșelat cu privire la strategia pentru reducerea emisiilor.

Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat în acest an marca Opel de la General Motors pentru 1.3 miliarde de euro, însă oficialii producătorului francez se lovesc acum de primele probleme.

După ce au analizat strategia anterioară a celor de la Opel, cei de la Peugeot-Citroen și-au dat seama că trebuie să facă investiții majore pentru ca brandul german să respecte normele de emisii care vor intra în vigoare în Europa în 2021, întrucât în caz contrar riscă amenzi majore.

În acest context, Grupul PSA consideră că trebuie să primească despăgubiri de la General Motors în valoare de 600 – 800 de milioane de euro, adică circa jumătate din suma totală plătită la achiziție.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit unor surse neoficiale citate de agenția de presă Reuters, oficialii General Motors au fost informați despre aceste aspecte, însă Grupul PSA nu a făcut încă niciun pas legal pentru recuperarea acestei sume de bani.

Potrivit viitoarei legislații europene, fiecare constructor trebuie să reducă emisiile medii ale modelelor de la valoarea maximă actuală de 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru la numai 95 de grame.

De aceea, până în 2020, constructorul german și-a propus să aibă 4 modele electrificate în gamă, iar primele nominalizate sunt o versiune plug-in hibrid pentru SUV-ul Crossland X (foto) și o versiune electrică pentru noua generație Corsa. Obiectivul Opel este ca toate modelele sale să aibă versiuni electrice sau plug-in hybrid până în 2024.