65% dintre românii chestionaţi de firma de cercetare au declarat că au alocat mai puţini bani sărbătorilor de iarnă din acest an faţă de anul trecut. Potrivit sursei citate, românii care trăiesc în mediul urban plănuiesc să cheltuiască de Sărbători 1.046 de lei, comparativ cu 1.052 de lei în anul 2010 şi 1.523 de lei în 2009.

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7- 12 decembrie 2011.

Câţi bani vor da românii pe mâncare

Pentru cumpărarea produselor alimentare în perioada sărbătorilor de iarnă, orăşenii intenţionează să aloce în medie 422 lei, comparativ cu 491 lei în 2010 şi 556 lei în 2009.

397,7 lei vor românii să cheltuiască pe produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.). Anul trecut, doar puţin peste 302 lei au mers câtre achiziţionarea unor astfel de produse

Cine pleacă în vacanţă de Sărbători

Doar 15% din persoanele intervievate u declarat că au alocat bani pentru călătorii în această perioadă a anului, suma medie fiind de 1.332 lei, comparativ cu 1.351 lei anul trecut şi 1.312 lei în 2009.

Pentru ieşirile în oraş cu prietenii românii au declarat că au pus deoparte, în medie, circa 366 de lei, comparativ cu 302 lei în 2010 şi 346 lei în 2009.

Potrivit studiului, circa 88% dintre români vor petrece Revelionul în ţară, în timp ce doar 4,7% au declarat că vor pleca în străinătate. Restul au precizat că nu au planuri făcute.

Dintre aceia care vor petrece Revelionul în ţară, majoritatea (80,3%) vor sărbători acasă, în propria locuinţă sau în locuinţa prietenilor sau a rudelor. Doar 9,5% dintre români vor merge la un restaurant sau club, în timp ce 7,5% vor petrece Revelionul într-o staţiune montană sau balneară.

Mai puţini bani şi pentru darurile către cei dragi

Circa 82% din cei intervievaţi au declarat că vor să le ofere un cadou celor dragi, suma medie alocată este însă mai mică decât anul trecut. Bugetul pentru cadouri al românilor se ridică, în medie, la 348,87 lei, comparativ cu 413,1 lei în anul 2010 şi 526,82 lei în 2009.

Aproximativ 46% din cadourile oferite vor fi articolele de îmbrăcăminte / încălţăminte, circa 35% vor fi cosmetice sau parfumuri, 29% ciocolată sau cafea şi circa 29% jucării.

Pentru cadouri de Moş Nicolae, 73,9% dintre persoanele intervievate au oferit cadouri celor dragi, suma medie cheltuită în acest scop fiind de 123,86 lei.

Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000.