Șapte zile de doliu în Coreea de Sud, după tragedia aviatică de la Muan

Șapte zile de doliu în Coreea de Sud, după tragedia aviatică de la MuanAccident aviatic. Sursa foto: Platforma X

Accidentul aviatic din Coreea de Sud a șocat întreaga lume. Aeronava companiei sud-coreene low-cost Jeju Air a luat foc la aterizare, după ce a atins pista. În total, 179 de oameni au murit în Muan. Ţara a declarat o perioadă de doliu naţional de şapte zile.

Doliu național în Coreea de Sud

În memoria celor 179 de victime ale celui mai grav accident aviatic din istoria țării, steagurile au fost arborate în bernă. Familiile persoanelor care și-au pierdut viața în avionul morții sunt încă în stare de șoc.

După tragedie, Coreea de Sud a declarat o perioadă de șapte zile de doliu național. Între timp, anchetatorii încearcă să stabilească în ce condiții s-a produs accidentul aviatic.

Cel mai grav accident aviatic din istoria țării

Imaginile cu aeronava în flăcări au făcut înconjurul lumii. În videoclipul difuzat de canalele locale se vede cum avionul aterizează pe pistă, însă la un moment dat ia foc.

Accident aviatic

Accident aviatic. Sursa foto: Platforma X

Boeingul 737-800 aparținea companiei sud-coreene Jeju Air și decolase din Bangkok. Aeronava transporta 175 de pasageri şi şase membri ai echipajului. Doi dintre aceștia au supraviețuit, însă sunt internați în stare gravă.

Tragedie în Coreea de Sud

Potrivit informațiilor apărute în presa internațională, pasagerii aveau vârste cuprinse între trei şi 78 de ani. Autoritățile au confirmat identitatea a 141 dintre pasagerii aflați la bordul aeronavei.

Preşedintele interimar Choi Sang-mok urmează să viziteze locul în care a avut loc tragedia.

Pentru a evita alte situații similare, Seulul intenționează să facă „inspecţii speciale” ale celor 101 Boeing 737-800 care operează în această țară.

Conform primelor informații, aeronava ar fi fost lovită de un stol de păsări.

„În ciuda urgenţei, aterizarea a fost remarcabil de bine executată”, a explicat Kim Kwang-il, profesor de ştiinţe aeronautice la Universitatea Silla.

Mai mult, acesta a menționat că zidul de la capătul pistei nu ar trebui să existe.

„În mod normal, nu există un astfel de obstacol solid la capătul pistei, ceea ce contravine standardelor internaţionale de siguranţă aviatică recomandate de (...) Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI) şi Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA). Structura în cauză a provocat coliziunea şi incendiul”, a adăugat fostul pilot.