Rușii și-ar putea lua adio de la călătoriile cu trenul. Zilele sunt numărate
- Emanuel Nițulescu
- 8 august 2024, 18:03
Moscova. Rețea feroviară rusă este în pericol de a intra în colaps din cauza lipsei de locomotive și piese critice, cauzate de sancțiunile impuse de Occident.
Sancțiunile au pus rețeaua feroviară rusă pe butuci
Căile Ferate Ruse, gestionate de stat, se află într-o situație extrem de critică, care ar putea duce la colapsul întregii rețele feroviare în doar câteva zile. Această criză este rezultatul unei penurii severe de locomotive, cauzate de sancțiunile impuse de Occident, ca răspuns la conflictul din Ucraina.
Sancțiunile au provocat o lipsă acută de rulmenți cu bile în Rusia, ceea ce a afectat grav întreținerea locomotivelor. Consecințele acestui deficit s-au manifestat printr-o creștere semnificativă a defecțiunilor trenurilor și printr-o suspendare masivă a garniturilor în primele luni ale acestui an, conform relatărilor din presa rusă, inclusiv Vedomosti și Kommersant.
Potrivit canalului de Telegram VChK-OGPU, considerat a avea legături strânse cu agențiile de securitate ruse, Serghei Kobzev, adjunctul șefului Căilor Ferate Ruse, a avertizat în cadrul unei reuniuni interne că situația a devenit „critică”, iar colapsul rețelei feroviare ar putea fi iminent.
Într-o înregistrare audio difuzată de Igor Sușko, un blogger ucrainean specializat în probleme militare, Kobzev ar fi declarat că rețeaua feroviară se află la doar la patru zile distanță de o oprire totală.
Dublare a numărului de trenuri suspendate
În cursul anului 2023, Căile Ferate Ruse au raportat o dublare a numărului de trenuri suspendate din cauza defecțiunilor, ajungând la 42.600 de cazuri, pe fondul lipsei acute de piese esențiale. Această situație a fost descrisă de un purtător de cuvânt al companiei ca devenind „deosebit de acută” în ultimul trimestru al anului 2023.
Analiștii de la Centrul pentru Studii Strategice și Internaționale (CSIS) din Washington au subliniat în aprilie că penuria de rulmenți cu bile din Rusia, datorată sancțiunilor impuse de Occident are un impact profund asupra industriei, afectând nu doar transportul feroviar, ci și producția de vehicule în general.