Românii, mari mâncători de salam şi crenvurşti

Românii, mari mâncători de salam şi crenvurşti

Românii rămân mari consumatori de salam, produs care reprezintă aproape jumătate din vânzările înregistrate pe piaţa de mezeluri.

Gusturile lor nu se vor schimba nici în următorii ani, dar ei vor consuma mai multe specialităţi şi mai puţin parizer.

Românii au mâncat anul trecut peste 83.000 de tone de salam, 42.500 de tone de cârnaţi şi crenvurşti, 30.417 tone de parizer, potrivit unui studiu realizat de compania de audit MEMRB pe piaţa de mezeluri din România.

Salamul a fost preferat anul trecut de consumatorii români în detrimentul parizerului şi şuncii. Gustul rămâne

Circa 40% din vânzările realizate la nivelul pieţei de mezeluri au fost acoperite de diferite mărci de salam.

Reprezentanţii Caroli Foods, al doilea mare producător de mezeluri din România după cota de piaţă, consideră că preferinţele culinare ale românilor în ceea ce priveşte mezelurile nu se vor schimba semnificativ în următorii doi ani: salamul va fi în continuare mezelul preferat al românilor.

Diferenţa dintre România şi ţările europene în ceea ce priveşte consumul de mezeluri pe cap de locuitor este de circa 23%, ceea ce arată că piaţa din România oferă încă posibilităţi reale de creştere. Consumatorul are de unde alege

Producătoriii de mezeluri au livrat anul trecut pe piaţa din România circa 203.000 tone de mezeluri. Anul acesta, potrivit unui studiu intern al Caroli Foods, volumul vânzărilor, la nivelul pieţei, va creşte faţă de 2007 cu circa 6%.

În 2010, în magazinele româneşti se vor afla peste 223.000 de tone de mezeluri, cu circa 26% mai mult, comparativ cu 2006. Valoarea pieţei româneşti de mezeluri, estimată la sfârşitul lui 2007 la circa 800 de milioane de euro, va cunoaşte un ritm de creştere mult mai accelerat, ajungând în 2010 la circa 950 de milioane de euro.

„Piaţa mezelurilor este dinamică şi competitivă. Creşterile nu mai sunt la fel de spectaculoase ca în alţi ani, sunt mai multe companii, opţiunile pentru consumator sunt mai diverse“, a declarat ieri Haluk Akdemir, director general al Caroli Foods.

Directorul Caroli a adăugat că, potrivit unui studiu intern realizat de compania sa, valoarea pieţei a crescut în primul trimestru al anului cu aproximativ 21% comparativ cu 2006, în timp ce firma pe care o conduce a înregistrat o creştere de 30%.

ÎNCERCARE

Mezelurile se scumpesc Românii vor plăti în acest an cu până la 10% mai mult pentru mezeluri, potrivit lui Haluk Akdemir, director general al Caroli Foods. Majorarea preţurilor este determinată de creşterea accelerată a costurilor totale de producţie, care vor fi la finalul anului cu circa 20% mai mari faţă de decembrie anul trecut. Potrivit lui Haluk Akdemir, nu mai este ieftin să faci afaceri în România, din cauza creşterii continue a cheltuielilor cu forţa de muncă, a serviciilor scumpe şi a majorării preţurilor la materia primă. Directorul general al firmei Caroli Foods a declarat că, anual, investiţiile în producţie şi tehnologie pot ajunge până la 1 milion de euro. Caroli Foods deţine o cotă de piaţă de 10,3%.

Ne puteți urmări și pe Google News