România devine Poarta Europei. Acord important pentru țara noastră
- Emma Cristescu
- 25 iulie 2024, 12:43
![România devine Poarta Europei. Acord important pentru țara noastră](https://media.evz.ro/wp-content/uploads/2023/10/portul-constanta-scaled-e1705322811617-1200x676.jpg)
România. Portul Constanța devine poarta Europei. În cadrul consultărilor politice desfășurate la București între Ministerul Afacerilor Externe al Turkmenistanului și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, s-a luat în calcul semnarea unui acord interguvernamental cvadripartit între Turkmenistan, România, Azerbaidjan și Georgia privind crearea unei rute internaționale de transport Marea Caspică - Marea Neagră.
Portul Constanța devine poarta Europei
Inițiativa urmărește să îmbunătățească circulația mărfurilor între Marea Caspică și Marea Neagră. Ruta de transport Marea Caspică – Marea Neagră, care implică România, Georgia, Azerbaidjan și Turkmenistan, ar putea îmbunătăți comerțul dintre Europa și Asia, facilitând circulația mărfurilor între Marea Neagră și Marea Caspică.
![Portul Constanța.](https://media.evz.ro/wp-content/uploads/2024/05/CP_DP-World-Constanta.v1.jpg)
Portul Constanța. Sursa foto: Arhiva EvZ
România a investit sume uriașe în Portul Constanța
Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a spus că atacurile rebelilor Houthi forțează Uniunea Europeană să-și diversifice rutele de transport. Prin urmare, Portul Constanța va deveni principala poartă de intrare Europa. Țara noastră a investit suma de un miliard de euro în acest port pentru a permite navelor de mare capacitate să opereze în port.
![Marea Neagră](https://media.evz.ro/wp-content/uploads/2022/03/marea-neagra-scaled.jpg)
Marea Neagră / Sursa foto: Dreamstime.com
Potrivit proiectului întocmit CN Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, valoarea estimată pe cele două obiective și caracteristicile tehnice sunt următoarele:
Mol III S – 305,6 milioane euro; 45 ha platformă de operare, 11 ha zonă logistică, 7 dane (adâncime la dană -16,5 m)
Mol IV S – 815 milioane euro; 110 ha platformă operare, 25 ha zonă logistică, 10 dane (dintre care 5 dane cu adâncimea -16,5 m şi 5 dane cu adâncimea de -19 m).
Ce spune Adina Vălea
„Vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța, este România în principal. Vom avea, cel puțin în Uniunea Europeană, planuri destul de avansate în această direcție”, a spus comisarul Adina Vălean, potrivit știripesurse.
Și Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus că Portul Constanța își va consolida statutul de principal port la Marea Neagră și își va spori avantajele economice și logistice.
![](/wp-content/themes/evz/assets/img/evz_comunicate.gif)