De aproape 10 ani încearcă – încă n-au reușit! – șefii CNAIR să finalizeze un „ciot” de autostradă de numai 3 kilometri, la marginea orașului Mihăilești, în județul Giurgiu!

Zona este arhicunoscută de bucureșteni, iar pe localnici i-a scos din minți: Mihăilești poate candida cu succes la titlul de cea mai aglomerată așezare urbană din România! În lipsa unei centuri ocolitoare, toate mașinile care tranzitează orașul, inclusiv tirurile, circulă prin mijlocul localității, pe DN 6, scrie ziare.com.

Cazul este cunoscut la nivel înalt. Ministerul Transporturilor și CNAIR au început să lucreze la rezolvarea lui. Acum 10 ani! Și de atunci, tot lucrează, dar fără spor.

Prima dată, managerii s-au împotmolit la întocmirea unei documentații pentru construcția centurii ocolitoare. Cu chiu, cu vai, în primăvara lui 2011 s-a lansat licitația pentru alegerea firmei care va executa lucrarea. A durat un an și, în 2012, CNAIR a bătut la ușa spaniolilor de la Contrat Ingineria Y Obras. Cererea: 3,18 kilometri de centură ocolitoare, cu două benzi pe fiecare sens și parapete despărțitoare pe mijlocul drumului. S-a semnat contractul, s-au ciocnit paharele de șampanie, dar spaniolii n-au construit nimic, drept pentru care în octombrie 2012 a venit rezilierea!

Și au mai trecut trei ani până când CNAIR a contractat un alt constructor. Pe care România l-a găsit (surpriză? deloc!) tot în Spania. În aprilie 2016 s-a bătut palma cu cei de la Copisa Constructora Pirenaica SA. Ceva mai vrednici, drumarii Copisa au început să lucreze la centură, dar, cu toate că lucrarea ar fi trebuit să dureze un an, lor le-au luat doi ca să ajungă la 25% din execuție! Vina ar aparține tot românilor, zic spaniolii – CNAIR nu a făcut la timp exproprierile, așa că, fără teren la dispoziție, nici Copisa nu s-a omorât cu firea.

În 2019, prin primăvară, ministrul de atunci, Răzvan Cuc, vizita șantierul centurii Mihăilești. Pentru presă și electorat, a rupt în fața camerelor de luat vederi contractul încheiat cu firma spaniolă, promițând că lucrările vor fi finalizate în regie proprie chiar de CNAIR. O lună mai târziu, la Mihăilești era deja un șantier abandonat.

CNAIR are o firmă de antrepriză de construcții, dar e doar pe hârtie, fără angajați și utilaje! În prezent, la Mihăilești e praf, aglomerație și un frig de crapă pietrele. Și, peste toate, o tăcere de mormânt.

Compania Națională se hazardează cu un nou termen de finalizare a lucrărilor la centura ocolitoare a orașului Mihăilești – primul semestru al anului 2021.

Te-ar putea interesa și: