Ace Custom funcționează ca atelier, unde motocicletele sunt fie făcute la comandă, fie recondiționate sau doar reparate, ținându-se cont de cele mai înalte standarde de calitate. O altă zonă ce vine în întâmpinarea clienților este zona de socializare, ținută sub acoperisul Fuel by Ace, unde se pot regăsi o cafenea, un magazin, precum și un showroom de motociclete. Tot prin zona de lifestyle „chopperiștii” oferă comunității din jurul lor plimbări recreatorii sau organizează acțiuni umanitare.

Zâmbete și speranțe

Un exemplu în acest sens îl reprezintă o acțiune desfășurată la începutul acestei veri, care a adus zâmbete de bucurie și de speranță mai multor copii dintr-un centru de plasament din Ploiești. Acțiunea a avut loc „pe data de 1 iunie, de Ziua Copilului. Ne-am gândit să ajutăm niște copii mai puțin favorizați. Majoritatea oamenilor tind să doneze lucruri materiale, însă noi am încercat să fim puțin mai practici și am ales să donăm o sumă de bani, pe care o vor folosi pentru a-și lua cele necesare și pentru a putea merge în excursiile în care își doreau să ajungă. Am hotărât să facem o plimbare cu motocicletele și cei care au participat la ea, inclusiv pasagerii, au plătit o taxă. Bineînțeles, au fost oameni care au dat mai mult, după posibilități… Am decis să mergem la «Cireșarii» din Ploiești, care este un centru de primire în regim de urgență, aici regăsinduse copii abuzați, fugiți de acasă, bătuți, găsiți prin gări”, a povestit Andi Ceuca pentru EvZ. „Au fost doamne care nu au mers niciodată pe o motocicletă și au făcut această donație ca să împuște doi iepuri dintr-un foc: să beneficieze de senzația mersului pe două roți și, de asemenea, să ajute niște copii nefericiți”, a mai spus motociclistul.

Suflet de biker

Emoția pe care a stârnito întâlnirea cu cei mici a fost copleșitoare, își amintește Andi Ceuca: „Am găsit copii de la 7 la 16 ani, una dintre fetițe fiind chiar de vreo 6 luni acolo. Erau învățați să scrie și să citească de catre îngrijitor, iar fluxul era unul foarte mare. Când am fost noi erau numai 15 copii, însă numărul acestora poate fi mult mai mare. Pe copii i-au fascinat foarte mult motoarele, chiar i-am plimbat prin curte pe fiecare în parte”.

Această acțiune a beneficiat de implicare semnificativă din partea pasionaților de motoare, care plănuiesc noi activități de acest gen „Am avut multi oameni care au donat si au fost foarte multe răspunsuri pozitive care, pe viitor, chiar dacă nu vor lua parte fizic la acțiune, vor dona în continuare. Sunt mulți cei care nu vor să se afișeze neapărat și sunt perfect de acord cu asta”.

Visul de a construi o motocicletă

Dragostea de motoare s-a manifestat de la fragedă vârstă pentru Andi: „Mi-am luat prima motocicletă la 14 ani. Am început să meșteresc la ea și am muncit pentru banii pe care îi investeam în ea. În 2000 am plecat în Germania să construiesc o motocicletă cum vezi la Discovery, locația pe care am ales-o și care mi-a permis să-mi construiesc motocicleta, pe care ulterior am adus-o acasă, a fost cel mai mare dealer Harley Davidson din Germania, unul dintre cele mai puternice branduri de custom. Am adus-o în 2002 și avea valoare de 60.000 ¤ pe vremea aia, adică vreo 10 garsoniere.”

Andi a dezvăluit faptul că Ace Custom este un concept unic în România: „Custom este o motocicletă care pleacă de la un desen pe hârtie, adică de la dorința clientului. Există niște standarde de cadre, care sunt omologate si trebuie respectate, asta este diferența între ceea ce fac și eu și ce se întâmplă într-un garaj din spatele blocului. În 2014 am dat drumul la Ace Custom și ușor, ușor, am crescut.

În acest moment, astfel de locații cu motociclete custom se mai găsesc în Los Angeles, Dubai, Rotterdam și aici” Prin Ace Custom, Andi și echipa sa oferă servicii premium, iar clienții săi sunt persoane capabile să investească în pasiunea lor sume consistente. Printre aceștia se numără mai multe persoane publice inclusiv celebrul Haddaway, cunoscut publicului larg pentru hitul „What is love”: „Haddaway, producătorul Snap, Ace of Bace și Dr Alban vine frecvent pe aici. Este pasionat si are o motocicletă pe care o ține la noi”, a dezvăluit fondatorul.

 

Sacrificii pe măsura pasiunii

Andi subliniază faptul că un astfel de business presupune sacrificii financiare semnificative: „E greu să faci față financiar când ai «jucării» atât de scumpe, dar muncim de dimineață până seara și sacrificăm deseori confortul familiei, financiar și mental. Știm cu toții că e nevoie de mulți ani de dăruire și muncă, dar totul e făcut dintr-o mare pasiune, iar atunci acest efort capătă alt sens”, a dezvăluit Andi. El a încercat să dezvolte un proiect identic la începutul anilor 2000, dar contextul social nu a fost de partea sa. Motociclismul era abia la început, românii abia descopereau senzațiile pe două roți. Acum însă, România pare mai bine pregătită din acest punct de vedere: „În acest proiect, pe lângă mine și asociatul meu, Andrei Szellelki, sunt și foarte mulți prieteni care se implică și ajută la dezvoltarea lui. Unii au fost de la bun început alături de noi, alții s-au alăturat pe parcurs și fiecare își aduce aportul într-un fel sau altul. L-am auzit spunând, într-un interviu, pe marele actor Florin Zamfirescu, că el nu are nicio pasiune, niciun hobby, pentru că face ce îi place și nu are nevoie de nimic altceva, iar eu mă regăsesc foarte mult în ideea asta.”