Producătorii din industria de morărit și panificație susțin că o majorare a pâinii este cauzată și de creșterea costurilor cu materia primă și forța de muncă.

„Preţul materiei prime a crescut, preţul forţei de muncă, la fel. Pe lângă toate acestea, am primit notificări de la furnizorii de gaze şi de energie electrică pentru a ne informa că majorează tarifele cu 25%. Dacă ţigara s-a scumpit, nu trebuie să scumpim şi pâinea? Dacă, înainte, o pâine costa cât o ţigară, trebuie să coste şi de aici încolo cât costă o ţigară. (…) În momentul de faţă, preţul franzelei variază între 0,60 lei şi 1,30 lei. Dacă fiecare adaugă un minimum de 0,20 lei, atunci produsul va costa între 0,80 şi 1,5 lei. Vorbim de franzela de 300 de grame. Calculele noastre strict făcute pe brutăria ROMPAN – Proiect Service – ne arată că acesta este intervalul la care trebuie să ne referim. Sigur, dacă un produs costă 4 lei, nu mai vorbim de o majorare de 0,20 lei, ci de altceva”, a explicat preşedintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu, potrivit Agerpres.

În cazul creșterii prețului unui covrig, șeful ROMPAN a declarat că majorarea de la 1 leu la 1.5 lei este „un pic mai mare decât trebuia”.

„Legat de covrig, trebuie să luăm în calcul nu numai aceste creşteri. Este problema şi restului la produs pe care îl dai omului. Am făcut un experiment: am aruncat 10 bani pe jos pentru a vedea câte persoane se apleacă să ridice moneda. Nici la 25 de oameni nu s-a aplecat unul să ia 10 bani sau 20 de bani. Însă, dacă persoanele observă o monedă de 50 de bani, pe aceea o ridică. Este bună şi la cărucioarele din supermarket, şi la cafeaua de la automat. Atunci, decât să nu-i dai rest omului sau să-i umpli buzunarul de mărunţiş, sunt convins că majorarea de preţ a fost un pic mai mare decât trebuia, astfel încât să fie eliminată această chestie cu restul dat clientului”, a spus Popescu.