Trenul special  va pleca puțin după ora 21,13 din Gara Timișoara Nord. Acesta are o capacitate de 360 de locuri, însă nu s-au ocupat decât 80. Duminică la ora 19,00, deja autoritățile au început îmbarcarea oamenilor. Medicii DSP verifică fiecare temperatura fiecărui pasager, aceștia din urmă având obligația să poarte, atât la îmbarcare, cât și pe durata drumului, mască de protecție.

Garnitura are 10 vagoane tip cușetă, pasagerii urmând să călătorească singuri, conform declarațiilor autorităților. Asta deoarece capacitatea trenului nu este acoperită. În cazul în care s-ar fi prezentat la îmbarcare toți cei 360 de posibili călători, aceștia ar fi plecat câte patru în compartiment. Pentru accesul în vagoane în Gara de Nord din Timișoara s-au creat culoare speciale.

Sistemul de îngrijire medicală din Austria depinde de mâna de lucru din Europa de Est. România este principala țară din care provine aceasta. Peste 33.000 de bătrâni din Austria necesită îngrijire 24 de ore din 24, arată autoritățile, iar pentru acest lucru familiile se bazează pe îngrijitoarele din România. Din cauza restricţiilor provocate de pandemia cu noul coronavirus, însă, acestea nu au mai putut să schimbe turele, astfel că multe lucrează din februarie, fără pauză.

”CFR Călători participă, în calitate de operator feroviar, la efectuarea acestui transport, în parteneriat cu compania austriacă OBB, organizatorul acestei acțiuni. Din punct de vedere tehnic, CFR Călători este pregătită, însă efectuarea transportului se va realiza cu condiția ca partea austriacă să colecteze suficiente rezervări pentru ocuparea vagoanelor. (…) OBB și autoritățile din Austria se ocupă de rezervarea locurilor pentru trenurile special comandate. De asemenea, responsabili de selecția și deplasarea pasagerilor cu aceste trenuri sunt agențiile de recrutare din Austria”, se arată într-un comunicat transmis de CFR.

Ministerul Transporturilor a emis un ordin privind aprobarea Procedurii pentru circulaţia trenurilor de călători special comandate în vederea transportului de lucrători sezonieri, inclusiv activităţi de îngrijire a persoanelor vulnerabile, între România şi alte state membre ale UE. Alți români vor pleca spre Austria peste 3 zile, tot pentru munci sezoniere. Conform informațiilor Evz.ro, în total vor exista 10 astfel de transporturi speciale.

Sursa foto / video: Adrian Pîclișan