Evenimentul zilei a dezvăluit ieri mecanismul și rețeaua din spatele așa-zisei Strategii Naționale pentru Educație Parentală, reacțiile Bisericii și ale unor importanți lideri de opinie.

Astăzi, în continuarea acestui demers, prezentăm, în exclusivitate, opinia argumentată a unuia dintre intetelectualii de frunte ai României. Și l-am numit aici pe Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române. Dar să aflăm, mai bine, ce crede acest cărturar despre intenția statului de a introduce în programa școlară materia Educație sexuală, cu mențiunea că trebuie ținut cont de faptul că lipsa unei asemenea instruiri este evidentă – nu mai puțin de 10 000 de minore nasc, în medie, în fiecare an, în România.

Dar, pentru că trebuie spus, sub această etichetă – Educație sexuală – va fi, cel mai probabil, încurajată „diversitatea”, va fi promovată homosexualitatea etc.

 

Bulversarea sistemului

Are cuvântul Ioan-Aurel Pop: „De la început, ca unul care a predat patru ani în învățământul preuniversitar (liceal), pot să vă spun din experiență că intenția și practica Ministerului Educației de a introduce mereu noi discipline (materii) școlare este nerealistă și chiar păguboasă. De ce? Numărul de ore pe săptămână pentru un elev este limitat, iar științele educației ne aduc destule argumente în acest sens. Introducerea de noi „materii” înseamnă dislocarea disciplinelor tradiționale și verificate în întreaga Epocă Modernă. Cu alte cuvinte, ca să introducem Educație bancară sau economică, Educație pentru protecția mediului, Educație pentru sănătate, Educație managerială, Educație pentru siguranța circulației publice, Șah, Educație sexuală (sunt numai câteva dintre propunerile făcute de felurite instanțe – persoane, ONG-uri, instituții ale statului etc.), înseamnă să reducem sau să scoatem din planurile de învățământ ore de Istorie, Geografie, Limba și literatura română, limbi străine, Biologie și altele”.

 

Înțelegere greșită

Profesorul Ioan-Aurel Pop își trage sufletul, apoi încearcă să-și contureze ideea: „Or, nu se poate ca, sub pretextul pregătirii elevilor pentru viață, să se renunțe la disciplinele care formează viitoarele personalități, care făuresc cultura generală, care structurează identitatea personală și de grup. Toate aceste propuneri de noi „materii” pleacă de la o înțelegere greșită a rostului școlii. Asemenea propuneri nu reprezintă, de fapt, materii, ci teme și conținuturi care pot fi abordate, cu tact și competență, în cadrul disciplinelor existente”.

 

Profesorii de bilologie și „datoria” pentru educația sexuală

Expunerea domnului IoanAurel Pop continuă în tentă didactică: „Întotdeauna, începând cu a doua jumătate a secolului trecut, s-au abordat în școlile noastre, mai bine sau mai rău, subiecte ca protecția mediului, circulația publică, paza contra incendiilor, igienă și chiar sexualitate. Eu însumi, începând cu clasa a VIII-a, am învățat la materii precum Dirigenție, Anatomia și fiziologia omului, Geografie, Zoologie, Filozofie, Istorie, Chimie, Fizică, Științe sociale etc. diferite noțiuni foarte necesare legate de subiectele enumerate mai sus.

Profesorii de biologie, mai ales în clasele de liceu, aveau datoria să facă educație sexuală, chemând chiar specialiști în domeniu la unele dintre lecțiile lor. Că acest lucru nu se făcea constant și bine, că unii ocoleau – din falsă pudoare ori din alte motive – astfel de subiecte este adevărat, dar acestea nu sunt argumente pentru a disloca o întreagă structură de învățământ”.

 

Când intervine frauda?

Atunci, care ar fi cea mai bună soluție?

„Natural, din timp în timp, și materiile trebuie primenite și chiar înlocuite cu altele, mai adecvate vieții trepidante pe care o trăim, dar acest fapt trebuie să se petreacă la nivelul duratei lungi, o dată sau de două ori într-o generație (socotită cam la 25-30 de ani). Noi, însă, vrem să schimbăm mereu, frenetic, dar nu benefic, dezorientând întreaga școală românească. Pe de altă parte, procedura păcătoasă de introducere de noi materii înseamnă ca acestea, alături de multe dintre disciplinele vechi, să se facă în câte o oră pe săptămână, ceea ce este complet nepedagogic și periculos. Cum să poți da, ca profesor, cel puțin câte două note obiective pe semestru, la fiecare materie, ca să închei media? Evident, nu poți și atunci intervine formalismul, incorectitudinea și chiar frauda”.

 

„A contrapune alte tipuri de familii familiei tradiționale este o eroare fatală”

După această acoladă-cadru, ajungem și la subiectul fierbinte. „Chestiunea „diversității” este o altă problemă recurentă azi, mereu repetată și care ține, pe de o parte de mentalitatea lumii contemporane (mult schimbate față de societățile trecute), iar pe de alta de globalizare, de anumite tendințe din societățile dezvoltate și prospere. Și noi, românii, trăim în această lume în continuă mișcare (nici măcar satul nostru, în care s-ar fi născut veșnicia – cum frumos și metaforic spune Lucian Blaga – nu mai este cel de odinioară) și, așa cum putem, ne adaptăm ei. După anii 2000, ne-am integrat în astfel de organizații, uniuni etc., care promovează alte idei decât cele tradiționale”, apreciază Ioan-Aurel Pop.

 

„Diversitatea” și valorile validate de timp

Mai departe, cu Ioan-Aurel Pop la cârma dialogului: „Nu poate pretinde nimeni că românii nu trebuie să fie informați în legătură cu aceste noi trenduri, că românii nu trebuie să respecte și să accepte asemenea evoluții, dar forțarea ritmului este primejdioasă.

„Diversitatea” face parte din realitate, iar realitatea nu trebuie ignorată niciodată, dar a contrapune – cu insistență și chiar cu vehemență uneori – alte tipuri de familii familiei tradiționale este o eroare fatală. Eu nici nu aș vorbi despre «familia tradițională», ci despre unicul tip de familie validat de istorie, prin care s-a asigurat perpetuarea umanității până azi. Nu știu ce va fi în viitor, fiindcă nu am darul premoniției și nici nu cunosc ce ne vor aduce știința, descoperirile în biologie, chimie, anatomie etc., dar am idee ce este prezentul. Iar în prezent, românii, ca și alte popoare, au în mințile și sufletele lor valori verificate, legate de bunul simț și de experiența de viață ale moșilor și strămoșilor lor”. Imediat, concluzia limpede: „Alții sunt liberi să trăiască așa cum doresc, dar a obliga societatea românească „să se revoluționeze” la comandă și în timp foarte scurt este complet greșit. Ceea ce v-am spus reprezintă opinia mea personală. Academia Română va veni în curând cu propria poziție oficială în legătură cu „educația pentru diversitate„”, subliniază Ioan-Aurel Pop .

 

„A încredința copilul unor cupluri de homosexuali este de neconceput”

 

Este de notorietate cazul românului din Anglia căruia, din cauza dificultăților materiale, copiii i-au fost încredințați unui cuplu de homosexuali. Este pregătită societatea românească pentru astfel de „deschideri”, pentru astfel de situații în care familia este formată din copil/copii și două persoane de același sex care încearcă să acopere și rolul tatălui, și rolul mamei? Chestiunea nu-l surprinde pe distinsul istoric: „Opinia publică românească și chiar societatea românească, în majoritatea sa covârșitoare, nu pot accepta asemenea proceduri. La noi, copiii sunt concepuți de mamă (de sex feminin) și de tată (de sex masculin), născuți de mamă și crescuți de ambii părinți. Aceasta este rânduiala dintotdeauna și, chiar dacă această ordine a lucrurilor a avut și are și excepții, excepțiile acestea nu sunt și nu au fost împinse niciodată până la absurd”.

 

Pledoarie pentru părinții biologici

Aprofundat: „Părinții biologici sunt întotdeauna de preferat pentru creșterea și educarea copiilor; dacă acest lucru nu se poate, atunci copiii rămân în grija numai a unuia dintre părinții biologici; dacă, din varii motive, părinții biologici nu-și pot crește copiii, atunci ei sunt încredințați statului (care-i repartizează în instituții speciale sau îi dă spre adopție unor cupluri legale, formate din femeie și bărbat etc.). Aproape întotdeauna, părinții biologici sau un părinte biologic pot crește și educa mai bine propriii copii decât statul sau părinții adoptivi. Dar a încredința copilul unor cupluri de homosexuali este de neconceput, din mai multe motive”.

 

O necunoscută

Ioan-Aurel Pop își adună gândurile: „Unul este foarte evident: nu se știe azi, cu siguranță, care sunt mecanismele nașterii homosexualității. Iar dacă aceasta are și o latură de dobândire datorită mediului ambiant educațional, atunci noi, oamenii, nu avem căderea morală și nici permisiunea legală – în virtutea principiilor juridice valabile în România – să orientăm sexualitatea naturală a copiilor spre una preconcepută. Măsura luată în Anglia, cu acei copii ai românului în cauză, este una contra naturii, a moralei creștine și a legilor din România. Iar dacă acest român lovit de soartă este cetățean român sau și cetățean român, atunci statul român are obligația de a-i apăra drepturile în acord cu sistemul juridic de la noi”.

 

Tendințe europene

Ioan-Aurel Pop, ultimele tușe: „Tendința exagerată din anumite țări europene de a lua copiii de lângă părinții lor naturali – prin invocarea unor motive complet nerelevante – și de a-i încredința statului sau altor familii/cupluri (unele formate din persoane de același sex) este pe cale de a fi temperată chiar de către organismele UE, ceea ce este foarte bine. În fine, s-ar ajunge și în acest domeniu la soluții firești, naturale, omenești”.

 

Prim-ministrul Dăncilă, invitat să urmeze cursurile de educaţie parentală

Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil (FONPC) a redactat scrisoarea deschisă pe care o va trimite premierului Viorica Dăncilă, prin care îi cere sprijinul pentru adoptarea şi implementarea Strategiei Naționale pentru Educație Parentală 2018-2025, retrasă din dezbaterea publică de către Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), după ce Evenimentul zilei a atras atenţia că promovează homosexualismul.

 

Înţelepciunea copilului de opt ani, după reeducarea părinţilor

În draftul care a fost trimis ONG-urilor componente ale Federaţiei, apare invitaţia adresată premierului: „Vă invităm, stimată Doamnă Prim-Ministru, să participați la cursurile de educație parentală, pe care membrii FONPC le organizează, și veți vedea că scopul nostru este acela de întări familia și a face cât mai mulți copii fericiți. Citez din cele afirmate de un copil de opt ani, după ce părinții lui au participat la unul dintre cursuri de educație parentală susținut în județul Vaslui: Părinții mei sunt mult mai calmi după ce merg la aceste cursuri, nu mai țipă la mine, au timp și pentru mine și nu mă mai bat”.

Deşi FONPC recunoaşte că Strategia este opera unor ONGuri în parteneriat cu UNICEF şi nu a MEN, în scrisoare este desemnat, în mod parşiv, ministerul ca fiind cel care a făcut demersuri şi a semnalat nevoia acestei Strategii, iar apogeul este atins când se spune: „De altfel, Programul de Guvernare 2017-2020 include o serie de măsuri ce fac referire la educația parentală”.

 

Atacul la familia tradiţională nu avea cum să lipsească

„În partea de introducere a Strategiei se face referire la reticența părinților în ceea ce privește participarea la cursuri de educație parentală și a unor profesioniști datorită faptului că, aceștia idealizează familia tradițională, pe care o consideră drept o formă perfectă de organizare. Studiile arată că, unele din valorilor și practicile care s-au transmis tradițional nu sunt beneficie dezvoltării copilului și nu respectă drepturile copilului”, se arată în scrisoare, dându-se, în acelaşi mod parşiv, ca exemplu pedepsirea și disciplinarea copilului prin bătaie.

„Măsurile pe care strategia le va lua, sunt adaptate la cerințele familiei actuale. Modificările profunde și rapide ale mediului social, în condițiile unor schimbări marcate de perioada post-modernității, au efecte dintre cele mai semnificative în spațiul familial. Astăzi, în România, trebuie să ne gândim la nevoile tuturor copiilor, nu doar la acei copii care trăiesc în familia tradițională”, îi mai scrie FONPC premierului. Apoi urmează promisiunea unei lumi mai bune: „Suntem convinși că, prin asumarea principiilor diversității, cum ar fi echilibrul între sexe, incluziunea persoanelor cu dizabilități, respectarea diferențelor culturale și reflectarea în organizațiile și instituțiile în care lucrăm a diversității societății, vom crea o lume mai bună pentru copiii noștri, în care șansele sunt egale, iar dreptul la libera exprimare este respectat”.

 

O alternativă normală

O soluţie mai bună, decât dusul obligatoriu al părinţilor la şcoală cum vor ONG-urile progresiste, ar fi ca educaţia sexuală în scoli să se facă doar cu acceptul acestora. În parlament zace din luna mai 2016 un proiect legislativ în acest sens, numit sugestiv „Lege pentru Inocenţa Copilăriei privind interzicerea cursurilor de educaţie sexuală în învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial fără acordul părinţilor sau tutorelui”, depus de deputatul PSD de atunci Ninel Peia, actualul preşedinte al Partidului Neamul Românesc. Evident că adoptarea acestei legii este inacceptabilă pentru ONG-urile reunite în FNOPC, din cel puţin două motive: nu-şi mai pot îndeplini obiectivul de a-i îndoctrina pe tinerii părinţi şi copiii lor cu „binefacerile” diversităţii şi corectitudinii politice, dar li se va tăia şi accesul la sacii cu bani alocaţi „educaţiei parentale” obligatorii. (Cătălin Pena)

 

Ei „CRED” că pot păcăli lumea la nesfârşit

În acelaşi timp cu bătălia dusă de ONG-urile pro „diversitate” pentru adoptarea Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală , un alt proiect, numit „CRED”, contribuie, pe bani grei, la educaţia profesorilor în spirit progresist.

Lansat în noiembrie 2017 de fostul ministrul Educației, Liviu Marian Pop, proiectul strategic „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED) are, oficial, ca obiectiv abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice din învățământul primar și gimnazial şi se va derula până în 2021, având un buget de aproximativ 42 milioane de euro.

 

Noile planuri-cadru

La începutul lunii mai, echipa CRED, condusă de Merima Petrovici, managerul proiectului, avea doar 15 oameni, cu toţii funcţionari publici. Lor li se vor alătura 160 de angajaţi: experţi în educaţie. Potrivit surselor Evenimentului zilei, experţii vor proveni în cea mai mare parte de la o federaţie a ONG-urilor specializate din educaţie, apropiată de promotorii „diversităţii” şi „corectitudinii politice”.

În această vară, 60 de profesori cu experienţă în formarea cadrelor didactice vor deveni „formatori de formatori”. Aceştia vor pregăti 900 de alţi profesori, care vor deveni, la rândul lor, formatori. Pentru patru ore pe zi, un expert ar putea ajunge să câştige până la 4.000 de lei net pe lună. Cele 55.000 de cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial vor fi „formate” pentru a preda în conformitate cu noile planuri-cadru. În metodologia de selecţie a experţilor din echipa de implementare a proiectului se spune că „proiectul CRED îşi propune în mod special promovarea abordărilor integrate (în sensul realizării conexiunilor cu viaţa reală) şi inovatoare ale noului cadru curricular”.

 

„Accentul pe diversitate și pe acceptarea și valorizarea acesteia”

Despre acest nou cadru curricular, Evenimentul zilei atrăgea atenţia în octombrie anul trecut că a fost elaborat în spiritul „corectitudinii politice”. Spre exemplu în Programa pentru istoria de clasa a V-a stă scris :„În ciclul gimnazial (disciplina istorie – n.red.) își asumă să stimuleze asumarea multiculturalității și a perspectivelor multiple”, dar și „formarea unor mecanisme intelectuale care să prevină apariția de stereotipii, să combată discriminarea și xenofobia”.

Toate bune și frumoase neam spus, asta este, experții noștri au făcut un manual ideologizat, conform cu ceea ce progresiștii numesc și cultivă: „corectitudinea politică”. Citind mai departe în programă a devenit clar că nu ne-am înșelat: „La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturală, socială, politică, de gen etc) și pe acceptarea și valorizarea pozitivă a acesteia.

Diversitatea definește lumea contemporană, iar înțelegerea , acceptarea și valorizarea diferențe lor sunt fundamentale pentru dobândirea competențelor sociale și de comunicare, cu un rol semnificativ în evoluția ulterioară a elevilor. O parte din conținuturile propuse răspund direct acestei zone de interes prin abordarea unor teme controversate și sensibile”.

 

Doar Programa pentru clasa a V-a s-a schimbat

Urmează în toamnă să vedem cum vor fi „formate” cele 55.000 de cadre didactice să predea în conformitate cu celelalte planuri-cadru, deoarece doar noile programe şcolare pentru clasa a V-a s-au aplicat în sistemul de învățământ începând cu anul școlar 2017- 2018. Noile programe pentru celelalte clase se vor aplica astfel: pentru clasa a VI-a: începând cu 2018-2019; ­ pentru clasa a VII-a: începând 2019- 2020; pentru clasa a VIII-a: începând 2020-2021. Fix în 2021 când se va încheia şi „CRED”. Cam mare coincidenţa! (Cătălin Pena)

 

Subvenţie de 600 de lei pentru fi ecare participant şi 150 de premii

Toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare vor primi o subvenție în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.

 

Te-ar putea interesa și: