Renault suspendă producția. Potrivit unui comunicat al constructorilor auto Renault şi Stellantis, citat de Reuters și preluat de Agerpres, aceștia vor suspenda producţia de automobile.

Măsura de suspendare a producției vizează mai multe uzine. Cauza aceste decizii este deficitul mondial de semiconductori.

Renault suspendă producția în Franța, Maroc și România

În cursul săptămânii viitoare, grupul va suspenda producţia la o uzină din Franţa şi alte două uzine din Maroc şi România, timp de câteva zile, a anunțat un purtător de cuvânt al Renault. Acesta nu a oferit detalii cu privire la posibilul impact asupra producţiei.

Și grupul Stellantis, rezultat din fuziunea dintre constructorul francez PSA şi cel italian Fiat Chrysler, se confruntă cu o problemă similară. Lipsa de cipuri a determina grupul să decidă suspendarea producţiei la uzina de la Eisenach (Germania). Acolo sunt produse autoturismele marca Opel. Închisă va fi şi uzina de la Zaragoza (Spania), unde sunt asamblate modelele Citroen şi Opel, a precizat un purtător de cuvânt.

Criza semiconductorilor lovește dur industria auto

Alţi mari constructori auto din lume, printre care Ford, Toyota Motor Corp şi Volkswagen, se confruntă cu un deficit de cipuri. Aceste componente sunt utilizate în diferite sisteme ale unui automobil. Ele controlează de la controlul navigaţiei şi până la sistemul de asistenţă a şoferului.

Un autoturism utilizează, în medie, între 50 şi 150 de cipuri. Aceste componente sunt produse în Asia, mai ales în Taiwan.

Pandemia de coronavirus pornită din China a dus la creşterea cererii de cipuri. Acestea sunt utilizate în echipamente electronice precum laptopurile şi telefoanele. Producători nu reușesc să facă faţă cererii.

Pe deasupra, producătorii chinezi de cipuri sunt afectaţi şi de sancţiunile introduse de administraţia Trump, din cauza încălcărilor drepturilor omului de către dictatura comunistă de la Beijing.

Criza lovește și în România

Groupe Renault produce autoturisme din 1898. În prezent este un grup internaţional prezent în 134 de ţări. În 2019, Renault a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule.

Compania are peste 180.000 de angajaţi, 40 de fabrici şi 12.700 de puncte de vânzare în întreaga lume.

În România, Dacia a fost preluată de Renault în 1999. În 2004, producția a fost relansată cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.