Prefectul judeţului Argeş, Mihail Oprescu, a avut întâlniri cu reprezentanții Renault și a venit cu vești bune. Se pare că francezii nu vor să plece din România și nici să mute fabrica de la Mioveni în Maroc. „Nu se pune problema ca Renault să plece din România pe termen mediu. Grupul își va continua proiectele și investițiile aici, atât pe partea de vehicul, cât și de mecanică”, au precizat pentru EVZ oficiali ai companiei. Mai mult, sunt anunţate noi investiţii într-un moment delicat, după ce sindicaliştii Dacia au ieşit în stradă pentru a protesta față de întârzierea autostrăzii Sibiu-Piteşti. „Una dintre investițiile prevăzute pe termen scurt este legată de introducerea motoarelor Euro 6”, au declarat oficialii companiei.

De cealaltă parte, premierul ameninţă voalat că, dacă sindicaliții continuă mitingurile și cresc pretențiile salariale, Dacia „o să mute producția în Maroc”. Între timp, multă lume continuă să se întrebe şi acum ce a vrut să spună şeful Dacia, Nicolas Maure, într-un interviu pentru Hotnews acordat la începutul lunii aprilie. Acesta a vorbit despre „decizii importante” pe care grupul trebuie să le ia dacă autostrada Sibiu- Piteşti nu este gata până în 2020. Oare ce se va întâmpla atunci dacă autostrada nu va fi gata?

Alte semne de întrebare sunt legate de cât de rentabil ar fi pentru Renault să construiască încă o fabrică în Maroc, unde are deja două, şi s-o mute pe cea de la Mioveni.

Strategie pe termen lung

„Problema nu se pune în aceşti termeni. Angajamentul Renault este unul de lungă durată aici. S-a investit enorm, inclusiv în centrul de cercetare, unde lucrează ingineri extrem de talentaţi. Media salariilor este mult peste cea naţională”, au afirmat oficiali ai companiei pentru EVZ. Practic, Renault subliniază că România nu înseamnă doar mână de lucru ieftină pentru companie.

Pe de altă parte, oficialii companiei s-au arătat mereu deranjaţi de lipsa unei infrastructuri adecvate nevoilor grupului, referindu-se explicit la autostrada Sibiu- Pitești. Pe principiul, „investim și noi, dar voi pe când?”, francezii au mereu grijă să atragă atenţia unui guvern care, cel puţin anul trecut, a fost mult mai preocupat de lupte politice şi de tăieri de investiţii decât de autostrăzi. „Problema care se pune este legată de competitivitatea industrială”, au afirmat oficialii Renault.