Uzina Dacia de la Mioveni funcţionează încă. Chiar dacă relatări alarmiste (delirante, ca să-l cităm pe directorul general Jerome Olive) acreditau recent posibilitatea plecării grupului Renault din România.

Referitor la soarta uzinei Dacia de la Mioveni, lucrurile sunt, de fapt, foarte simple. Aşa cum spunea ieri fără prea multe ocolişuri Jerome Olive, totul ţine de competitivitate. O ai, funcţionezi, O pierzi… ideal ar fi să nu se ajungă acolo.

Deocamdată, cifrele par să fie pe placul francezilor. Care au investit, potrivit lui Olive, numai anul acesta 250 de milioane de euro în retehnologizarea uzinei. Şi au demarat producţia noului Sandero 2.

Acestea sunt primele imagini cu modelul subcompact, pe linia de asamblare de la Mioveni. Acolo unde se mai produce încă şi vechiul Sandero, dar numai până săptămâna viitoare.

Tot pe atunci, pe poarta uzinei ar trebui să iasă zilnic 400 de autoturisme Sandero 2, adică de două ori mai multe ca astăzi, când Dacia ne-a invitat să vizionăm procesul de fabricaţie.

Poate vă întrebaţi ce se întâmplă cu noul Logan. Deocamdată, nu mare lucru. Berlina lansată în 2004 va mai fi fabricată până la finele anului.

Dacă schimbul de generaţii se va petrece după modelul gamei Sandero, atunci primele Loganuri noi vor intra în producţie la finele lunii viitoare sau, cel mai târziu, la începutul lui decembrie.

A treia noutate pregătită la Mioveni (de Uzina Mecanică) este motorul turbo pe benzină TCe 90, lansat iniţial pe Clio IV, dar care va echipa şi noile modele Dacia – Logan şi Sandero.
CITIŢI ŞI:

  • Cunoscut: preţul noului model Dacia Logan 2
  • Dacia ieftineşte noile modele. VEZI CU CÂT! | GALERIE FOTO
  • Directorul Grupului Renault, despre o eventuală plecare din România: „Există oricând posibilitatea să mutăm situri către Maroc”
  • Dacia trasează fără echivoc diferenţa dintre Logan şi Sandero