Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat miercuri un noul model de cooperare în afaceri, pentru reducerea costurilor, sporirea competitivităţii şi profitabilităţii, conform unei noi scheme a alianţei, în condiţiile în care companiile auto din întreaga lume sunt afectate de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19), transmit Bloomberg şi Reuters.

Partenerii din cadrul alianţei utilizează schema leader-follower pentru a spori eficienţa şi competitivitatea produselor şi tehnologiilor, iar aproape 50% din modele vor fi dezvoltate şi produse în conformitate cu schema leader-follower până în 2025.

Producătorii auto vor să-şi reducă costurile împărţind mai sistematic producţia lor. Investiţiile per model vor fi reduse cu până la 40% pentru vehiculele incluse în noua schemă.

Într-o declaraţie comună, Renault, Nissan şi Mitsubishi au anunţat că fiecare membru este de referinţă pentru regiuni, acţionând ca o poartă de acces şi ca un mecanism de sprijin pentru competitivitatea tuturor partenerilor. Astfel, Nissan va fi lider în unele regiuni, cum ar fi China, America de Nord şi Japonia, în timp ce Renault va servi de referinţă în Europa, Rusia, America de Sud şi Africa de Nord, iar Mitsubishi în sud-estul Asiei.

Fiecare companie devenind compania de referinţă în regiunile respective, oportunităţile de sinergie vor creşte pentru a maximiza partajarea costurilor fixe, precum şi pentru a valorifica activele fiecărei companii.

Nissan se va concentra pe conducerea autonomă, Renault pe caroseria vehiculelor electrice şi sistemele de propulsie electrice, în timp ce Mitsubishi va lucra la vehiculele plug-in hibride, a informat alianţa.

Renault, Nissan şi Mitsubishi intenţionează să valorifice anumite beneficii existente ale alianţei în domenii precum achiziţiile comune, prin utilizarea poziţiilor de leadership şi a punctelor forte la nivel geografic, pentru a sprijini dezvoltarea comercială a partenerilor.

„Alianţa reprezintă un parteneriat strategic şi operaţional unic în domeniul auto şi ne oferă un avantaj puternic în peisajul auto mondial, aflat într-o continuă schimbare”, a declarat Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de Administraţie al Alianţei şi al Renault. „Noul model de afaceri va permite Alianţei să valorifice la maximum activele şi performanţele fiecărei companii, având totodată ca fundaţie culturile şi moştenirile acestora. Cele trei companii care fac parte din Alianţă vor acoperi toate segmentele de vehicule şi tehnologiile aferente, în toată lumea, în beneficiul fiecărui client, crescând în acelaşi timp competitivitatea, rentabilitatea durabilă şi responsabilitatea socială şi de mediu”, a adăugat Senard.

Conducerile celor trei companii au aprobat principiile schemei leader-follower pentru vehicule, în cadrul cărora vor coopera cu scopul de a continua să promoveze strategia de standardizare a alianţei, de la platforme la caroserii, pe segmentul de produs, de a se concentra pe un vehicul-mamă (vehiculul principal) şi pe vehicule-surori concepute de lider, cu sprijinul echipelor de followers, de a se asigura că vehiculele leader şi follower pentru fiecare marcă sunt produse utilizând cea mai competitivă configuraţie, inclusiv prin gruparea producţiei, după caz, şi de a continua să valorifice sinergiile la nivelul produselor în cazul vehiculelor comerciale uşoare, acolo unde modelul leader-follower este deja aplicat, se arată într-un comunicat al alianţei.

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE