Reducerile de 70% nu aduc Raiul în sacoşe

Reducerile de 70% nu aduc Raiul în sacoşe

Marile magazine îi îmbie zilele acestea pe români cu reduceri substanţiale. Preţurile finale pentru mărfurile de calitate rezonabilă nu sunt însă tocmai mici.

Cea mai păguboasă strategie presupune să intri zilele astea în vreun mall cu gândul să nu cumperi nimic, doar "să vezi ce mai e prin magazine". Astfel de vânători de chilipiruri de orice fel, "la noroc", sunt, în mod evident, mai predispuşi să cadă în capcană la primul preţ tăiat care le iese în cale.

Cel mai bine e să aveţi în dotare de la bun început o listă cu lucrurile de care aveţi nevoie şi un preţ maxim în dreptul fiecăruia. Nu vă uitaţi neapărat la procentele afişate în vitrină, care mai de care mai îmbietoare: o fi foarte mult 70%, dar nici măcar acest procent nu transformă preţul într-o bagatelă când vorbim despre o pereche de jeanşi care costa iniţial peste 500 de lei.

În plus, trebuie să aveţi în vedere faptul că marfa pe care o veţi avea în faţa ochilor a trecut deja prin filtrul altor "detaşamente" de clienţi.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cea mai mare aglomeraţie e la patinoar

Ieri, în prima zi de "megareduceri", sau de "reduceri la reduceri", a fost numai bună pentru un test de rezistenţă la cumpărături. Încă de la intrarea în AFI Palace Cotroceni te întâmpină panouri gigantice pe care e scris "70%". Cifra asta pare să fie în trend, după ce "50%" şi-a trăit veacul în lumea comerţului.

Unele magazine au plusat chiar peste acest procent şi au trecut în vitrine "80%", altele şiau scos marfa ieftină pe culoar, ca la un târg oarecare.

Nu s-ar spune că este isterie, nu vezi coloane înaintând încet. E totuşi marţi după-amiază, şi pe gresia lustruită păşesc mai ales studenţi aflaţi între examene şi copii aflaţi în vacanţă. Cea mai mare aglomeraţie pare să fie la patinoar, aproape de murmurul unei cascade improvizate. E multă lume şi la mesele de pe lângă restaurante.

Câteva preţuri

Să revenim însă la sacoşele de cumpărături. Într-un magazin de specialitate, o bluză sport costă 112 lei faţă de 160 lei, iar un costum de schi poate fi cumpărat cu 266 lei faţă de 380 lei. Într-o vitrină învecinată aşteaptă un tricou de 20 de lei, o geacă de primăvară în valoare de 80 de lei sau o cămaşă de 60 de lei.

Mai încolo veţi găsi o bluză la 40 de lei, o pereche de jeanşi la 69 de lei şi o jachetă la acelaşi preţ. Preţul unei perechi de pantofi bărbăteşti a suferit o tăiere drastică, de la 350 de lei la 244 de lei. Dacă - aşa cum am zis la început - veniţi la cumpărături cu o listă clară - vă veţi putea încadra într-un buget rezonabil în această perioadă. Altfel, riscaţi să îngrămădiţi în sacoşă lucruri la fel de scumpe ca în restul anului, dar cu etichete tăiate.

ETICHETE

Produse ieftine afişate pe culoare

Campania "Mega lichidare de Stoc" de la AFI Palace Cotroceni Mega Fun se încheie mâine. E vorba despre trei zile de reduceri cu un discount de minim 70% la finele perioadelor de vânzări ale colecţiilor de sezon. O parte dintre produse sunt expuse pe culoarele centrului comercial. Printre magazinele care iau parte la campanie se numără C&A, Champion, Diverta, Fox, Hush Puppies, House of Art, Kenvelo, Leonardo, Motor, Oviesse, Office Shoes sau Stone Creek.