“Baza Aitlit din Israel este unul dintre cele mai inaccesibile locuri din lume. Apele cristaline, vegetația mediteraneeană și un castel înălțat pe vremuri de cruciați fac din acest loc o adevărată bijuterie a naturii și a istoriei. Cu toate astea, nimeni nu o poate vizita. La câțiva metri de cetatea Aitlit se află sediul celei mai înfricoșătoare unități a marinei israeliene: Shayetet 13. O unitate care a văzut lumina zilei și datorită contribuției fundamentale a X-a Flottiglia MAS (unitate de elită a marinei italiene fasciste)”.

Shayetet 13 a fost înființată pentru misiuni secrete

“Unele dintre cele mai bune elemente italiene au ajuns în Israel pentru a-i instrui pe soldații care ar fi trebuit să formeze unitățile de elită ale Marinei. Dar, pe lângă luptători, marina israeliană a importat și echipamente și tehnici de luptă din Italia: bărci cu motor, bărci explozive și tactici de sabotaj – aceleași care terorizaseră Marina Regală în toată Marea Mediterană. Un „know-how” de care Flotilla 13 avea nevoie pentru a realiza prima operațiune majoră din istoria sa: scufundarea navei egiptene Emir Farouk. Pentru a instrui grupul de sabotori a existat un vechi combatant al marinei fasciste: Fiorenzo Capriotti”. scrie ziarul italian Il Giornale.

Războiul din Orientul Mijlociu a început deja.

Revenind în vremea noastre, trebuie spus că Shayetet 13 e la fel de importantă și astăzi.

În ultimii ani, Golful Persic, Marea Arabiei, Marea Roșie și estul Mediteranei au devenit adevărate teatre de război. E un război „de intensitate redusă”, în care se înfruntă cele mai bune unități din Israel și Republica Islamică din Iran.


Casa Albă, controlată de Big Pharma? Oamenii lui Biden au interese legate de vaccinurile Covid-19


Recent, mass-media din Israel a raportat un nou atac. O rachetă ar fi lovit o navă-container a unei companii Haifa în timp ce naviga din Tanzania către India. Nu este decât un episod dintr-un lung lanț de atacuri.
Încă de la sfârșitul lunii februarie, Israelul a acuzat Iranul că ar fi lovit o altă navă, MV Helios Ray, obligând-o să se refugieze în portul Dubai.
E un episod destul de obscur, având în vedere că ancheta continuă. iar
Teheranul, desigur, neagă orice implicare.
Astfel de incidente fac, însă, parte dintr-o dinamică de război care nu este nouă, nici pentru Israel, nici pentru Iran.

În ultimele săptămâni, două investigații, una a Wall Street Journal și cealaltă a ziarului israelian Haaretz, au constatat că din 2019 marina israeliană a efectuat atacuri asupra transporturilor iraniene spre Siria.

Conflict secret între Israel și Iran

Potrivit anchetei lui Amos Harel de la Haaretz, au existat zeci de atacuri israeliene asupra petrolierelor și a navelor comerciale ale Teheranului.
„Navele au pornit din porturile din sudul Iranului și traversează Marea Roșie, navigând pe Canalul Suez către Mediterana”, explică ziaristul israelian. „Portul de destinație este de obicei Banias, în nordul Siriei, care se află între cele mai mari două porturi coasta siriană, Tartus și Latakia ”.
Mulți s-au întrebat de ce aceste atacuri nu au fost raportate niciodată de Damasc, Teheran sau chiar de comandanții israelieni. Ar putea fi vorba de o dublă explicație. Pe de o parte, Israelul nu ar fi putut admite niciodată că a atacat nave în Marea Mediterană, lângă Suez sau în Marea Roșie, deoarece ar fi dezvăluit un conflict într-o zonă în care trec mii de nave în fiecare an.


Napoleon cel Mic, război total împotriva Sultanului. Miza e legată de alegeri


De altă parte, Iranul și Siria nu au putut mărturisi că au evitat sancțiunile internaționale cu ajutorul navelor încărcate cu petrol, arme și alte mărfuri de contrabandă.
Singura confirmare, ce-i drept tacită, vine din partea israelienilor. E vorba de creșterea exponențială a onorurilor și medaliilor acordate luptătorilor din marină. În absența unor campanii purtate la lumina zilei, este foarte probabil ca distincțiile să fi fost acordate pentru operațiuni secrete.
E foarte probabil, de asemenea, ca Flotilla 13, Shayetet, să fie implicată în asemenea misiuni.
După cum a scrie Gianluca Di Feo în Repubblica, comandourile „nu ar fi folosit explozivi, limitându-se la sabotarea elicelor, cârmelor și a altor echipamente ale petrolierelor”.

La ce ne putem aștepta?

Ar fi o alegere potrivită pentru un război secret, mai ales că ar fi perfect în concordanță cu metodele utilizate de elita israeliană. Și acest lucru ar putea fi atribuit aceleiași escaladări inițiate de Iran în Golful Persic în anii precedenți, întrucât o serie de răpiri, sabotaje și chiar explozii misterioase au pus în pericol tranzitul naval în strâmtoarea Hormuz.
Cu toate acestea, diferența ar sta în secret. Acest lucru se datorează cel mai probabil și nivelului tehnologic atins de Israel, care, în ceea ce privește operațiunile forțelor speciale, este cu siguranță printre primele din lume.
Un expert militar a declarat pentru Il Giornale că există posibilitatea să fi fost utilizate chiar și vehicule ghidate de la distanță, fără a fi nevoie pentru a sabota nava folosind elementul uman.
Acest lucru i-ar diferenția pe israelieni de forțele Pasdaran (iraniene), care au fost observate la fața locului.
Dar, în orice caz, sursa susține că este important să luăm în considerare tipul de sabotaj. O dronă sau un alt vehicul, poate aplica o încărcătură explozivă cu un sistem de fixare magnetică. Cu totul alta e situația în cazul sabotării elicelor și cârmelor. Într-un astfel de caz pare să fie nevoie de un sabotor uman, capabil să execute o misiune complexă și sî reacționeze în timp real la reacționeze la provocările misiunii.
În orice caz, conflictul clandestin riscă să se transforme din ce în ce mai mult într-un război rece periculos care implică una dintre cele mai importante zone din lume. Administrația Joe Biden riscă să fie implicată într-un conflict de intensitate scăzută care face imposibilă continuarea negocierilor pentru a ajunge la un acord privind programul nuclear și de rachete al Iranului.


Reîncepe războiul de la granițele României? SUA livrează sute de tone de armament


În timp ce riscurile se înmulțesc, escaladarea va afecta comerțul cu petrol, gaze lichefiate, dar și cu mărfuri. O vedem pe canalul de Suez: chiar și un banal accident e suficient pentru a provoca un efect de domino foarte periculos pentru întreaga lume. Mai ales dacă într-un astfel de incident nu ar fi implicate numai navele unor companii comerciale, ci flote militare care dintr-o mică greșeală pot declanșa un masacru, scrie Il Giornale..