Rama nu mai este margarină. Prețul a suferit majorări, iar calitatea s-a micșorat

Rama nu mai este margarină. Prețul a suferit majorări, iar calitatea s-a micșorat

Rama nu mai este margarină. Rețeta pentru ceea ce credeam că este margarină a suferit schimbări drastice. Alimentul conține prea puțină grăsime și prea multă apă de câțiva ani.

Rama nu mai este margarină pentru că fostul producător Unilever a înlocuit uleiul de rapiță cu apă pentru a crește marja de câștig. În acest context, denumirea „trei sferturi margarină” sau grăsime tartinată ar fi potrivită. Cu toate că nu mai este margarina care credeam că este, produsului i s-a majorat prețul.

Prețul Rama a crescut cu 235%, în ultimii ani, pe baza conținutului real de grăsime, după cum a raportat centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg . Acesta este motivul pentru care Rama a fost din nou, precum în 2019, considerată ca fiind falsă. Raportul a arătat că grăsimea tartinabilă, care este acum vândută de producătorul Upfield, a fost vândută în pachete de 400 de grame în loc de 500 de grame timp de câteva luni. Cu toate acestea, prețul a rămas același. Consumatorii plătesc acum cu 25% mai mult pentru acest produs.

Rama nu mai este margarină

Rama era, până în 2008, încă grasă în proporție de 80%. În urmă cu aproximativ nouă ani, Unilever a redus cantitatea de grăsime până la 70%. În cele din  urmă, produsul are, în prezent, 60% grăsime. Acest lucru are, de asemenea, un impact asupra denumirii produsului. Rama ar trebui să poarte un alt nume.

Ne puteți urmări și pe Google News

Rama și-a pierdut statutul de margarină cu mult timp în urmă mai ales prin micșorarea calității și majorarea prețului. În timp ce în 2008 ați plătit 1,09 euro pentru 500 de grame de Rama cu 80% grăsime, pachetul de 400 de grame cu doar 60% grăsime costă astăzi 2,19 euro.

Cu un conținut de grăsime de 80%, Rama se putea numi margarină. Cu toate acestea, cu 70% a devenit  grăsime tartinabilă. Pentru că a ajuns 60% produsul trebuie să aibă pe ambalaj specificația margarină de trei sferturi de grăsime. Cu toate acestea, pe lista de ingrediente se poate vedea că Unilever a redus doar cantitatea de ulei de rapiță, proporția de grăsime de palmier a rămas neatinsă. Mai exact, în loc de 46% ulei de rapiță din produsul anterior, acum este doar  36% ulei de rapiță. Unilever nici măcar nu precizează cantitatea de grăsime de palmier. În urma unui calcule, vei vedea că este de 24%.

Concluziile Centrului pentru consumatori din Hamburg despre Rama

Centrul de consiliere pentru consumatori din Hamburg susține că Rama vrea să își păcălească clienții menținând aceeași dimensiune a cutiei. Totuși, Rama a devenit nu numai mult mai scumpă, ci și mult mai puțin durabilă, chiar dacă compania spune că vrea să ia sustenabilitatea în serios: „Considerăm că este obligația noastră să sprijinim achizițiile responsabile, utilizarea resurselor și producția.”, au precizat membrii instituției.

Cu toate acestea , Centrul pentru consumatori din Hamburg a explicat că din cauza reducerii cantității de umplutură, acum sunt necesare mult mai multe cești pentru aceeași cantitate de Rama. Pentru ca 1.000 de tone de Rama să fie umplute este nevoie de încă o jumătate de milion de cutii de plastic.

Acest lucru echivalează cu o „risipă gigantică și fără sens de resurse”, potrivit raportului. Centrul a mai criticat și eticheta pe care scrie „ingrediente 100 la sută naturale” inadecvată din cauza monogliceridelor și digliceridelor acizilor grași (E 471). Aceste sunt, de obicei, produse chimice realizate în laborator din acizi grași și glicerină. În plus, sunt afectate și alte mărci ale aceleași companii. Este vorba de Lätta, Sanella și Becel, informează Ziarulromânesc.ro.