Autoritatea Antitrust a considerat drept “practici comerciale neloiale” transmiterea de mesaje promoționale pentru diferite modele de iPhone, în care era scoasă în evidență caracteristica de rezistentă la apă pentru o adâncime maximă care variază între 4 metri și 1 metru, în funcție de modele și până la 30 de minute. 

Potrivit Antitrust, “mesajele nu au clarificat faptul că această proprietate se regăsește numai în prezența unor condiții specifice, de exemplu în timpul testelor de laborator specifice și controlate, prin folosirea de apă statică și pură, ci nu în condițiile normale de utilizare a dispozitivelor din partea consumatorilor”. 

Totodată, indicația contextuală a responsabilității “Garanția nu acoperă daunele cauzate de lichide” a fost considerată “potrivită pentru a înșela consumatorii, neclarificând la ce tip de garanție se referă (garanție convențională sau garanție legală) și nici nu a fost considerată capabilă să contextualizeze în mod adecvat condițiile și limitările responsabilităților de rezistență la apă”, explică Autoritatea într-un comunicat. 

Apoi, Autoritatea Antitrust a considerat “potrivit să integreze ca fiind o practică comercială agresivă refuzul din partea Apple, în faza de post-vânzare, de a oferi asistență în garanție, atunci când acele modele de iPhone sunt deteriorate din cauza introducerii apei sau a altor lichide, împiedicând astfel exercitarea drepturilor care le sunt recunoscute consumatorilor de legea cu privire la garanție sau de Codul Consumatorului”. (https://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Antitrust-sanzione-di-10-milioni-ad-Apple-per-pubblicita-ingannevole-8f443da7-da06-4d75-bd82-c166b7bb6278.html?refresh_ce)

Traducerea: Oana Avram/oavram/fmatei