Radu Mazăre va aduce carele alegorice în port, după ce va prelua acţiunile promise de Guvern

Radu Mazăre va aduce carele alegorice în port, după ce va prelua acţiunile promise de Guvern

Primarul Constanţei, Radu Mazăre, vrea să introducă portul vechi Constanţa, din apropierea Cazinoului, în circuitul turistic. Proiectul va fi realizat de primăria Constanţa, după ce va obţine 33% din acţiunile portului, în colaborare cu Administraţia portuară, cu finanţare privată

Deranjat că operatorii portuari, care se opun transferului a încă 13% din acţiunile portului Constanţa la primărie, l-au acuzat printre altele că va aduce carele alegorice în port, Radu Mazăre a explicat astăzi că are de fapt un proiect de dezvoltare turistică a zonei vechi a portului. „Noi, municipalitatea, aşa avem de gând. După ce terminăm investiţiile din zona peninsulară a oraşului, după ce construim şoseaua de coastă, portul Tomis a început deja să funcţioneze, următoarea etapă este ca zona peninsulară să se extindă în zona veche a portului, nu am inventat eu, aşa este la Rotterdam, la Genova, e în toată Europa” a explicat primarul Constanţei. Danele portuare din spatele sediului Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa vor fi introduse astfel în circuitul turistic. „Acolo o să fie restaurante, cafenele, ambarcaţiuni vechi recondiţioante pe post de restaurant, hotel şamd.Totul cu bani privaţi”, a confirmat primarul. 

Angajaţii din port încep, de luni, protestele 

Radu Mazăre a convocat astăzi la sediul primăriei o delegaţie formată din directorii şi o parte din sindicatul Adiministraţiei Portului Constanţa,”pentru că eu reprezint Consiliul Local Municipal în calitate de acţionar”. Directorii portului au fugit de presă iar vicepreşedintele sindicatului „Lucrătorul portuar”, Ştefan Grigorie, a explicat după întâlnire, că deocamdată nu s-a ajuns la vreo înţelegere. „Ne-am opus și încă ne opunem la acțiunea pe care o dorește domnul ministru Dan Șova, la acordarea unui pachet suplimentar de acțiuni către municipalitate.Intervenția primăriei în managementul companiei ne face să ne temem pe moment, deşi am constatat deschidere din partea dânsului, luni vom fi la protest” a declarat liderul sindical. El reprezintă însă doar 460 de oameni din cei aproape 1000 de salariaţi ai Administraţiei Portului Constanţa. Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare, care reprezintă toate organizaţiile sindicale, ar fi refuzat să vină la discuţii cu primarul Constanţei. “Le-am trimis invitaţii verbale şi lor, şi operatorilor economici din port, dar nu doresc să se vadă cu mine. Nu-i nimic, luni, marţi sau miercuri când au loc protestele, mă voi duce eu la ei să le aud argumentele, că n-am înţeles de ce se opun transferului de acţiuni” a anunţat Mazăre. 

Radu Mazăre confirmă că preluarea acţiunilor portului este un troc politic 

“Dan Şova are dreptate, este un troc politic cu populaţia care a votat pentru promisiunile electorale, ca atare este o înţelegere politică, e logic, de ce să ne ascundem. Am spus în campanie, portul vine acasă, a fost principala promisiune” a explicat Radu Mazăre pentru EVZ. E ezitat să comenteze cum va acţiona dacă guvernul nu-i oferă portul. “ Onorabil este să ne ţinem de promisiune, o să vedem dacă nu vine (portul), nu ştiu, deocamdată mă bat să vină”. Nici acuzaţia de transfer nelegal a acţiunilor portului la primăria Constanţa nu i se pare normală. A dat ca exemplu hotărârile anterioare de guvern prin care CET-urile au fost transferate gratuit, de la stat la autorităţile locale, ca şi proprietăţi iar “transferul primului pachet de 20% din acţiunile portului s-a făcut gratuit, de la stat, la municipalitate”. Cu totalul de 33% din acţiuni, primarul vrea ca “portul să meargă bine, să fie locuri de muncă, să vină bani la municipalitate pentru constănţeni”. Pentru atingerea scopului, este dispus chiar să trimită o invitaţie scrisă agenţilor economici din port, pe care nu-i mai face “milionari”, pentru a avea o discuţie deschisă şi  “argumentată” depre soarta portului Constanţa.

Ne puteți urmări și pe Google News