Aeronava cu nouă locuri a fost pilotată de o singură persoană și a zburat pe deasupra Lacului Moses, fiind urmată de un alt avion mic de urmărire, scrie Dailymail.

Pentru a concepe avionul, echipa a luat drept model o aeronavă Cessna Grand Caravan: una dinte cele mai folosite din lume și ulterior i-au înlocuit motorul cu unul electric.

Pentru acest test, avionul a decolat și a urcat până la 760 m altitudine, urmând să coboare la 300 m și să zboare timp de 25 de minute.

Denumit eCaravan, magniX speră să aibă o versiune comercială scoală la vânzare până la finalul anului 2021, cu un range de aproape 160 de kilometric.

Cu cerul albastru deasupra, mai întâi și-a luat zborul avionul de urmărire și apoi cel electric.

„Uzina de la Lacul Moses, unde a fost testat avionul, are o suprafață vastă și a fost odată folosită drept loc de aterizare pentru navele spațiale”, au declarat cei de la magniX.

Avionul de urmărire făcea de două ori mai mult zgomot decât cel electric, potrivit celor prezenți la test.

Cu tehnologia existentă la acest moment, producătorii ar putea construi baterii care să garanteze un range de aproape 800 de kilometric.

„Acum că există primul avion commercial complet electric, companiile de baterii vor începe să lucreze mai temeinic la crearea unor tehnologii mai avansate, special pentru aeronave”, au mai declarat aceștia.

Echipa a schimbat motorul unui avion Cessna 208B Grand Caravan pentru a demonstra că motoarele electrice pot fi puse pe avionele comerciale deja existente.