Poșta Română, sabotată de unguri. Care sunt prejudiciile și cine este în spatele mesajului
- Ramona Rotaru
- 30 martie 2022, 15:18
În ultimele zile, în regiunea Ardealului, au fost făcute publice spoturi publicitare care îndemnau oamenii să nu mai folosească serviciile Poștei Române. Acestea sunt în limba maghiară, la fel ca și pliantele care transmis mesajul “Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Incidentul are loc cu doar câteva zile înainte de alegerile din Ungaria.
Posta Română a reacționat cu privire la mesajele distribuite în mod masiv în regiunea Ardealului, care încurajează populația să renunțe la serviciile companiei. Reprezentanții instituției susțin că această campania a fost lansată cu doar câteva zile înainte de alegerile din Ungaria, Poșta Română având rolul de a distribui plicurile care conțin voturile prin corespondență.
Reprezentanții Poștei Române au trimis un comunicat de presă prin care explică cine se află în spatele acestei campanii. Potrivit acestora, este vorba despre Asociația EMNT (Erdelyi Magyar Neppart Tanacs) din Cluj-Napoca. La solicitarea acestei a fost realizat și difuzat la postul “Radio GaGa” un spot publicitar prin care oamenii sunt îndemnați să nu folosească serviciile Poștei Române, ci să folosească variante alternative.
Pe lângă spotul publicitar, prin orașe se distribuie și pliante care au mesaj denigrator la adresa Companiei Naționale Poșta Română: “Nu lăsa votul tău pe seama serviciilor poștale!“. Asocierea sintagmei “serviciile poștale” cu Poșta Română este evidentă, întrucât nu există alt operator poștal care transportă acest tip de corespondență în România, susțin reprezentanții instituției.
Poșta Română, victima unei dispute politice
Poșta Română susține că factorii poștali au lucrat exemplar, distribuind în toată această perioadă 300.000 de plicuri conținând buletine de vot către populația din zonă. Următoarea etapă este ca poșta să returneze aceste plicuri către Autoritatea Electorală Maghiară.
Prin comunicatul de presă transmis, reprezentanții Poștei Române susțin că instituția „a căzut victimă într-o dispută politică, în contextul acestor alegeri, fără a avea legătură cu calitatea serviciilor pe care le oferă”.
Reprezentanții poștei susțin că exprimarea folosită atât în spotul publicitar, cât și în pliantele distribuite în regiunea Ardeal, „induce ideea că Poșta Română nu ar fi un partener de încredere, ceea ce creionează operatorului național de servicii poștale o imagine neconformă cu realitatea, prin care induce în eroare opinia publică, aducând prejudicii de imagine”.
Reamintim că alegerile parlamentare din Ungaria sunt organizate duminică, 3 aprilie. Cei 199 de membrii ai Adunării Naționale vor fi aleși prin două metode: 106 vor fi aleși în circumscripțiile cu un singur membru prin votul trecut, iar restul de 93 aleși dintr-o singură circumscripție națională prin reprezentare proporțională. Pragul electoral este de 5%, cu toată că acesta crește la 10% pentru coalițiile formate din două partide și la 15% pentru coalițiile formate din trei sau mai multe partide. Locurile sunt alocate folosind metoda D'Hondt.