Podul Mihai Viteazul din Chișinău, închis din nou după nouă luni de funcționare. Traficul a fost redirecționat

Podul Mihai Viteazul din Chișinău, închis din nou după nouă luni de funcționare. Traficul a fost redirecționatSursa foto: Primăria Chișinău

Podul Mihai Viteazul din Chișinău continuă să le dea bătăi de cap șoferilor. Deși timp de nouă luni s-a circulat pe partea reparată a podului, aceasta a fost închisă din nou. Autoritățile spun că sunt necesare lucrări suplimentare. Traficul este redirecționat pe cealaltă parte a construcției.

Sursa foto / arhivă: Primăria Chișinău

Partea pe care s-a circulat în ultimele luni intră acum într-un nou proces de reabilitare. Se fac intervenții la rosturile de dilatare – acele spații care permit extinderea și contractarea podului în funcție de temperaturi. Tot aici urmează să fie amenajat trotuarul.

Între timp, circulația a fost redeschisă pe cealaltă parte, care a fost până acum în reparații. Șoferii sunt nemulțumiți, pentru că traficul în zonă este din nou aglomerat.

Primăria: „Totul este conform proiectului”

Reprezentanții Primăriei Chișinău susțin că această etapă era prevăzută în proiect. Este vorba despre o procedură tehnologică normală. Conform dispoziției semnate de viceprimarul Ilie Ceban, lucrările vor dura până sâmbătă, iar duminică Podul Mihai Viteazul ar urma să fie deschis integral, transmite protv.md.

Inițial vor fi accesibile doar 4 benzi de circulație, câte două pe sens. Până la sfârșitul anului, toate cele 6 benzi ar trebui să fie deschise.

Termene amânate, costuri crescute

Lucrările la Podul Mihai Viteazul au fost anunțate în iulie 2022. Pe 22 martie 2023, primarul Ion Ceban a semnat o dispoziție prin care circulația a fost suspendată parțial până la 31 decembrie 2023. Ulterior, termenul a fost extins.

Inițial, se spunea că podul va fi gata în noiembrie 2024. Acum, autoritățile anunță că a doua bandă va fi deschisă abia în iunie-iulie 2025. Toate lucrările ar urma să fie finalizate la sfârșitul anului 2025.

Prima reparație în 50 de ani

Aceasta este prima reparație majoră a podului după mai bine de 50 de ani de la darea în exploatare. Lucrările sunt realizate de trei companii: una din Ucraina și două din Republica Moldova.

Bugetul a crescut semnificativ. Dacă în 2022 se estima un cost de 108 milioane de lei, acum suma a ajuns la 128 de milioane.