Piste pentru bicicliști imposibile la Timișoara

Piste pentru bicicliști imposibile la Timișoara

Primăria Timișoara vrea neaparat să intre în Cartea Recordurilor cu cele mai ciudate piste pentru bicicliști. De-a lungul timpului, EVZ a relatat despre cele amenajate aproape în zig-zag sau despre cele care se termina, brusc, în picioare de pod. Mai sunt unele care în mijlocul lor au obstacole, sub forma unor stâlpi de electricitate. Ultimele care intră în top sunt cele de la Pasajul Jiul, obiectiv aflat în faza finală a reabilitării. Acestea sunt late de 50 de centimetri.

Unul dintre cei mai active bicicliști din Timișoara. Alex Valentin-Pokus, biciclist din Timișoara, a vrut să testeze noile piste din zona Pasajului Jiul. Aflat în zona Gării de Nord, acest pasaj a fost lărgit la patru benzi de către municiplaitate, iar acum a ajuns în faza de finisare. Concret, după ce lucrarea propriu-zisă a fost încheiată, se lucrează la lipirea plăcilor decorative pe pereți, urmând ca în curând pasajul să fie inaugurat. Biciclistul a constatat căpe partea dinspre Gara de Nord, pista pentru bicicliști e atât de îngustă încât este imposobil de trecut. Aceasta măsoară doar jumătate de metru. ”Ăsta e spațiul destinat pietonilor și bicicliștilor la Jiul. Mai mult ca sigur se va băga gard de protecție pe margine, deci nu o să poți nici să împingi bicicleta, pentru că nu vei avea spațiu (n.r. pentru ghidon). Mulțumim proiectanților și celor ce au acceptat mizeria asta de proiect”, a comentat tânărul, pe Facebook.

Zilele trecute, primarul Nicolae Robu, anunța: ”Suntem pe ultima sută de metri la Pasajul Jiul. Spuneam săptămâna trecută că acolo mai e de lucru cel mult zece zile, dar de lucru efectiv. Nu știm când vom avea aceste zece zile la dispoziție, pentru că depinde de vreme. Sperăm să nu dureze mult până când vom putea să facem și aceste ultime operații care au mai rămas la acest pasaj (…) Se vor asfalta, în aceste zile, trotuarul și pista de biciclete pe partea înspre gară. În partea cealaltă, către Incuboxx, se lucrează la asigurarea suportului pentru trotuar și pista de biciclete, iar apoi se trece la asfaltare”.