Peste 12.000 de vizitatori la VII-a ediție Park(ing) Day

Peste 12.000 de vizitatori la VII-a ediție Park(ing) Day

Vineri, 16 septembrie, RFI România a organizat cea de-a șaptea ediţie a evenimentului de mediu PARK(ing) Day. Pentru o zi, o parte din strada Lipscani din Centrul Vechi al Capitalei a fost acoperită cu gazon viu spre bucuria tuturor celor care s-au alăturat mişcării de ecologizare urbană.

PARK(ing) Day 2016 a însemnat peste 12 000 de vizitatori, 300 de metri pătraţi de gazon, mai mult de 150 de flori în ghivece, zeci de baloţi de paie și stuf, un studio de radio de unde RFI România a emis live.

Toate materialele utilizate au fost refolosite: o parte din gazon, stuful si baloții de paie au ajuns la Asociația SNK, proiectul KULTIVA din Chitila, unde se creează o comunitate urbană din rândul bucureștenilor care își produc hrană autonom.

Am creat Parcul Natural Văcărești în miniatură și am plantat flori cu City Garden. Macheta interactivă adusă de Apa Nova a adunat sute de trecători interesați de circuitul apei, iar Asociația SNK a organizat cursuri de permacultură. Trupele Pixels, Spam si Proconsul au concertat la iarbă verde, o experiență inedită și pentru ei și pentru trecători. Au participat:  Asociația Parcul Natural Văcărești, Kultivă, Romprest și City Garden. 

Eveniment organizat de RFI România în parteneriat cu Apa Nova București și susținut de Primăria Municipiului București prin Arcub, Romstal, Seneca Anticafe și Chelgate România .

Despre RFI România De 25 de ani, RFI România difuzează 24 de ore din 24 programe în limba română şi franceză dedicate actualităţii, culturii şi francofoniei. Cu o echipă de 25 de persoane la Bucureşti, 2 jurnalişti la Paris şi o reţea de corespondenţi în lume, RFI România transmite în fiecare zi 13 ore de emisiuni proprii în limba română, cu accent pe ştiri. Postul emite în FM în România la Bucureşti, Cluj, Craiova, Iaşi, Sibiu şi Timişoara, precum şi în capitala Republicii Moldova, Chişinău. Alte 60 de posturi de radio locale din ţară preiau o parte din programe. 

Despre PARK(ing) Day PARK(ing) Day este un eveniment neconvenţional de mediu, iniţiat de către studioul de Artă Rebar din San Francisco, în anul 2005. El constă în aşezarea de gazon natural pe spaţiile acoperite cu beton din marile oraşe ale lumii. PARK(ing) Day înseamnă aproape 1.000 de parcuri, în peste 160 de oraşe din 35 de ţări şi şase continente. PARK(ing) Day se desfăşoară concomitent, la nivel mondial, în a treia zi de vineri a lunii septembrie.