PERICOLE pe AEROPORTUL Otopeni. Un INCIDENT GRAV scoate la iveală „STAREA DEZASTRUOASĂ” a pistelor

PERICOLE pe AEROPORTUL Otopeni. Un INCIDENT GRAV scoate la iveală „STAREA DEZASTRUOASĂ” a pistelor

Asociația Pro Infrastructura reamintește că starea pistelor folosite pentru aterizare și decolare de pe Aeroportul Otopeni din București atentează la siguranța pasagerilor, acestea aflându-se într-o „stare dezastruoasă”. Recent, un incident a condus la oprirea traficului aerian.

Săptămâna trecută, singura pistă de pe Otopeni care fusese declarată operațională pe toată lungimea a fost închisă, vineri, în urma unui incident. Acest lucru ar trebui să reprezinte un grav semnal de alarmă, transmite organizația, printr-un mesaj distribuit pe pagina de pe rețeaua de socializare Facebook.

 

 

În urmă cu câteva zile, o bucată din structură s-a dizlocat complet, în momentul decolării unei aeronave Boeing 747-700, administrată de compania israeliană El Al. La acel moment, cealaltă pistă a aeroportului, „degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime”, era oricum închisă, astfel încât întregul Aeroport Otopeni a fost închis pentru traficul aerian, spun reprezentanții organizației.

 

Iată mesajul complet al celor de la Pro Infrastructura:

 

„INCIDENT GRAV de siguranță săptămâna trecută pe Aeroportul International Henri Coanda din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare!

Organizația noastră a mai atras atenția recent asupra stării execrabile a pistelor și a suprafețelor de mișcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiți să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranța aeronavelor și implicit a pasagerilor!

Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, vinerea trecută, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene El Al, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia. O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

În timpul acestui incident, pista 08L/26R, cealaltă pistă a aeroportului, degradată profund, nefuncțională pe o treime din lungime, era închisă complet pentru lucrări de întreținere. În consecință, timp de mai bine de o oră, Aeroportul Internațional Henri Coandă București a fost complet închis traficului aerian, aeronavele aflate în zbor fiind nevoite să evolueze în zone de așteptare până la remedierea problemelor!

Practic s-a ajuns în situația în care piloții, controlorii de trafic aerian și chiar managerii companiilor aeriene atrag atenția că starea infrastructurii aeroportuare a devenit inacceptabilă și riscurile operaționale sunt extrem de ridicate! Până și conducerea operatorului național TAROM a declarat recent că este nevoită să schimbe anvelopele aeronavelor de 5-6 ori mai des decât în mod normal din cauza pistelor și suprafețelor de mișcare degradate.

Solicităm Companiei Naționale Aeroporturi București precum și Ministerului Transporturilor din România să ia de măsuri urgente pentru reabilitarea capitală și operaționalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă pentru a nu avea evenimente cu posibile urmări tragice!”, au scris cei de la Pro Infrastructura pe Facebook.