Astfel, 4.890 de poduri CFR au durata de viaţă proiectată depăşită, iar unul dintre acesta-considerat pericol public- este tocmai Podul CFR ”Constanța”, din Sectorul 1, București, pe sub care circulă foarte multe mașini.

Raportul de activitate al CFR arată că în anul 2017, din cele 17.734 de poduri şi podeţe feroviare, 7.552 (43%) aveau durata normală de funcţionare expirată, în timp ce 4.890 (22%) aveau durata de viaţă proiectată depăşită.

Mai mult, pentru aproape 5.000 de poduri şi podeţe cu structură metalică reviziile s-au efectuat doar pentru o cantitate care a reprezentat 56% din tonaj, din cauza lipsei de personal şi defectarea celor două drezine ale CFR SA care erau folosite la inspecţia podurilor.

Totodată, 75% dintre tunelurile feroviare au nevoie de investiții urgent, 50% dintre acestea prezentând infiltrații la interior în timp ce 25% necesitau reparaţii ca urmare a stării tehnice, mai arată raportul CFR.