Pe ce s-a bazat succesul lui Călin Georgescu. Cum a funcționat rampa care l-a propulsat
- Iulia Moise
- 7 decembrie 2024, 13:25
Agenţiile de publicitate de la noi afirmă că TikTok este foarte populară în România ca platformă socială de interacţiune, ca loc pentru publicitate și ca mediu de transmitere a mesajelor.
TikTok, analizată de agențiile de publicitate
Platforma TikTok este foarte populară în rândul tinerilor, dar nu numai. Mai multe agenții de publicitate au analizat de ce această platformă socială are atât de mult succes.
„Practic, fără TikTok nu exişti”, afirmă Dan Balotescu, partener la Media Investment, parte din The Group, care este una dintre cele mai mari agenţii de publicitate din România.
În ultima săptămână, TikTok a ajuns să fie şi principala platformă politică, ea propulsându-l pe Călin Georgescu, care era practic un necunoscut, pe locul întâi în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2024.
TikTok, creștere spectaculoasă în 2024
Conform datelor deținute de Media Investment, TikTok a avut o creştere spectaculoasă, de la 1 milion de utilizatori în 2016 la 8,9 milioane de utilizatori lunari în 2024.
Astfel, a depăşit Facebook, care a scăzut de la 11 milioane de utilizatori în România în 2021 la 8,9 milioane de utilizatori în 2024.
YouTube sta mai bine, cu 11,8 milioane de utilizatori pe lună, însă şi acesta suferă o scădere.
Instagram are 5,5 milioane de utilizatori români, în scădere, LinkedIn – 4,4 milioane de utilizatori, în creştere, Snapchat – 2,5 milioane de utilizatori, în scădere, şi Pinterest – 2,5 milioane de utilizatori, în creştere.
Conform World Population Review, în 2023 România avea cel mai mare procent de conturi de TikTok din Uniunea Europeană, adică 47%.
Călin Georgescu, propulsat în alegeri de TikTok
Multe multinaţionale folosesc țara noastră ca piaţă de testare pentru produse şi servicii.
În 2014, Facebook avea 10 milioane de utilizatori, fiind principala formă de interacţiune cu publicul pentru Klaus Iohannis, în lupta cu Victor Ponta.
În 2020-2021, cele două platforme de socializare, Facebook şi TikTok, au adus în prim-plan AUR şi pe George Simion, propulsându-i în Parlament.
În anul 2024, odată cu primul scrutin al alegerilor prezidențiale, TikTok l-a propulsat pe Călin Georgescu.
Românii mai puțin interesați de televiziune şi mai mult de social media
Platformele sociale sunt foarte importante, pentru că lumea este mai puțin interesată de televiziune şi mai mult de social media, a declarat Eliza Rogalski, managing partner al agenţiei de comunicare Rogalski Damaschin.
Astăzi, companiile sunt interesate de atenţia consumatorilor, pe care trebuie să o câştige.
„Astăzi, cea mai importantă resursă, în mod paradoxal, nu mai sunt banii, ci atenţia oamenilor. Bani există peste tot pentru a face campanii de marketing, publicitate şi comunicare, dar oamenilor le este greu să îţi mai acorde atenţia.
În comunicare căutăm acele idei şi strategii care captează atenţia oamenilor şi care îi conduc de la un ecran la un raft, la un birou de credite sau în faţa unui produs”, a spus ea.
Agențiile de publicitate nu cred că aceste platforme pot fi „scoase din priză”.
Până acum aceste platforme câştigă teren pentru că sunt în puterea utilizatorului. Ai posibilitatea să te uiți unde şi la ce vrei, poţi comenta cum vrei, poţi posta ce mesaje doreşti.
De aici ăși trag puterea aceste platforme. Mai mult decât atât, poţi chiar să faci bani pentru tine cu ajutorul acestor platforme.