Pacienții și medicii români au de ce să fie fericiți. Cel puțin până mâine
- Catalin Pena
- 6 august 2019, 20:13
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate anunţă că, începând de marţi, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost repusă în funcţiune, astfel că, potrivit reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de trei zile lucrătoare, prestarea serviciului.
"Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunţându-se astfel la dispoziţiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online. În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialişti IT din sistemul de sănătate şi din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcţiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare", se arată într-un comunicat al CNAS, transmis Agerpres.
Potrivit sursei citate, până la finalizarea unor contracte care să asigure mentenanţa pentru toate componentele PIAS, echipa mixtă de specialişti va continua operaţiunile de monitorizare şi consolidare ale platformei.
CNAS menţionează că procedurile de achiziţie a serviciilor de mentenanţă au fost elaborate şi urmează să fie demarate în cel mai scurt timp.