Orange și Vodafone, vești proaste pentru clienți în prag de sărbători. Ce au decis companiile de telefonie mobilă

Orange și Vodafone, vești proaste pentru clienți în prag de sărbători. Ce au decis companiile de telefonie mobilă Vodafone, la un pas de faliment. Deja au fost concediați o mie de angajați. Sursa foto Arhiva EVZ

Companiile de telefonie mobilă au pregătit o surpriză neplăcută pentru clienții lor în prag de sărbători. Vodafone și Orange au luat o decizie în privința abonamentelor de telefonie mobilă.

Vodafone România, al doilea jucător local de telecomunicații mobile, și-a anunțat clienții că, începând cu factura din luna ianuarie, prețul lunar al abonamentului de servicii mobile va crește cu 1,2 euro (TVA inclus). Compania de telefonie mobilă a anunțat că nu va fi modificată perioada minimă contractuală. În plus, și Orange România, liderul pieței locale de telecomunicații, a început să le trimită clienților săi notificări cu privire la scumpirea serviciilor. Creșterile de preț se vor face începând cu luna decembrie și chiar noiembrie pentru unii clienți.

Vodafone a explicat că a recurs la acest gest pentru a face față costurilor legate de furnizarea serviciilor mobile. În această categorie intră cheltuielile legate de chirii, întreținere, mentenanță și combustibil etc. „Pentru că inflația este un factor esențial în mecanismul de creare a prețurilor pentru toate bunurile și serviciile, contractul se completează cu o clauză de indexare anuală a prețului serviciilor în conformitate cu indicele armonizat al prețurilor de consum (IAPC), respectiv rata inflației, stabilite pentru România de către Eurostat, Oficiul de Statistică al Comunităților Europene, fără a putea depăși, însă, un procent de 3% pe an din valoarea serviciilor”. este notificarea primită de mulți dintre clienți.

Compania de telefonie mobilă a mai anunțat, în luna septembrie, că abonamentul unor clienți va fi majorat cu un euro. Vodafone și-a motivat atunci decizia prin faptul că majorările de prețuri din ultima perioadă au obligat compania să își ajusteze costurile proprii. Este important de precizat că cei care au fost anunțați în luna septembrie că prețul abonamentului va fi majorat nu vor fi supuși și creșterii de preț din ianuarie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Orange România crește prețul abonamentelor

În plus, și clienții Orange au fost anunțați că urmează să fie modificate unilateral contractele pentru serviciile de furnizare. Compania de telefonie mobilă franceză a explicat de ce a fost nevoită să ia această hotărâre. Orange a precizat că vrea să asigure o „calitate ridicată a serviciilor în contextul creșterii constante a costurilor de furnizare a serviciilor mobile și fixe”.

Orange a mai anunșat că prețul abonamentului se va scumpi cu sume între un euro și 1,19 euro. În cazul clienților care vor să primească factura în fomat fizic, ei vor fi obligați să plătească încă un euro față de prețul abonamentului de telefonie mobilă. De asemenea, și ceilalți operatori de pe piață au anunțat că vor lua măsuri asemănătoare. Telekom România și-a notificat clienții persoane juridice că va crește prețul abonamentelor cu până la patru euro începând din luna octombrie, informează Economica.net.