OpenAI a lansat un model lingvistic mai puternic, o1-pro

OpenAI a lansat un model lingvistic mai puternic, o1-proOpenAI. Sursa foto: dreamstime.com

Producătorul ChatGPT, OpenAI, a lansat un nou model lingvistic, o1-pro, disponibil acum dezvoltatorilor prin intermediul API-urilor puse la dispoziţie de companie.

OpenAI lansează un model lingvistic mai puternic şi mult mai scump

Acest model promite să fie mult mai performant decât modelele anterioare, folosind o putere de calcul mai mare pentru a oferi răspunsuri mai precise și mai rapide.

Conform declarațiilor OpenAI, o1-pro beneficiază de "mai multă putere de calcul şi, automat, energie pentru a se gândi mai bine şi a oferi răspunsuri mai bune decât celelalte modele ale companiei".

Costuri semnificativ mai mari pentru o performanță superioară

Sporul de performanță al modelului o1-pro vine și cu un cost mult mai mare. Prețul pentru utilizarea acestui model este de "150 de dolari pentru un milion de jetoane (aproape 750.000 de cuvinte)", ceea ce este de două ori mai scump decât GPT-4.5 și de zece ori mai scump decât o1.

Această creștere semnificativă a costurilor nu a fost oprită de OpenAI, care speră că performanțele superioare ale modelului vor fi suficiente pentru a convinge dezvoltatorii să plătească această sumă mare.

În ciuda acestui lucru, nu toți dezvoltatorii vor avea acces la o1-pro, ci doar aceia care au plătit deja cel puțin cinci dolari pentru alte servicii ale companiei.

Primele impresii ale dezvoltatorilor și provocările modelului

În ciuda promisiunilor făcute de OpenAI, primele impresii ale celor care au folosit o1-pro nu sunt chiar pe măsura așteptărilor.

De exemplu, modelul se confruntă cu dificultăți la rezolvarea unor puzzle-uri precum Sudoku, ceea ce ridică întrebări cu privire la eficiența sa în rezolvarea unor sarcini mai complexe.

Aceste probleme au lăsat dezvoltatorii puțin dezamăgiți, iar feedback-ul a fost împărțit. De asemenea, OpenAI a declarat că modelul este disponibil doar dezvoltatorilor care au cheltuit cel puțin cinci dolari pentru serviciile companiei, ceea ce limitează accesul la acest model la un public mai restrâns, scrie news.

Recomandările noastre