Mulți oameni suferă ocazional de dureri sau rigiditate la nivelul gâtului. În foarte multe cazuri, durerea se datorează unei posturi proaste sau a unei suprasolicitări a zonei. Poziția greșită a capului poate duce la probleme cervicale, avertizează medicii.

Dacă capul unei persoane este adesea înclinat în față pentru perioade lungi de timp, automat mușchii, tendoanele și ligamentele gâtului trebuie să fie tensionate mai mult timp, pentru a-l susține în această poziție nenaturală, ceea ce nu e ceva firesc pentru ele. De aici și problemele. Durerea de gât este o problemă din ce în ce mai frecventă care poate apărea la orice persoană care petrece ore în șir privind în jos, la telefon, în timp ce trimite mesaje sau urmărește social media.

Criza cervicală se instalează brusc

Criza se instalează de la un moment la altul. Pacienții povestesc că s-au trezit ”înțepeniți”. ”Te doare gâtul, în sus, dinspre ceafă, durerea coboară spre omoplați. Simți că nu te mai poți mișca fără niște dureri crunte, iar ca să vezi ceva într-o parte, trebuie să te miști cu tot corpul, practic nu mai poți întoarce doar capul”, a relatat o pacientă.

La o discuție amănunțită, aceasta povestește că, dată fiind izolarea la domiciliu, petrece  aplecată spre monitorul laptopului sau spre ecranul telefonului mobil ore ”fără număr”. Pe de altă parte, și poziția relaxată pe canapea pentru a urmări filme la televizor, nu e cea mai sănătoasă. Sunt poziții nefirești pentru coloană. De aici și durerile instalate.

”În medie stăm mai  mult de 14 ore pe zi. Asta înseamnă, de fapt, să fii sedentar”, explică dr. Lucian Galoși, fizioterapeut. Acesta a recomandat o  serie de exerciții foarte ușor de făcut acasă, pentru a evita problemele cervicalei.

Exerciții simple, pentru a preveni inflamarea zonei cervicale

”Stați pe un scaun, preferabil cu spătar. Spatele trebuie să stea drept, iar privirea să fie orientată înainte. Primul exercițiu: se duce bărbia cât de mult posibil în spate, formând bărbie dublă. Se menține câteva secunde, apoi se revine, încet. Se repetă de 10 ori. Al doilea exercițiu: se face o ușoară retracție a bărbiei, ca în exercițiul anterior, și se duce urechea dreaptă către umărul drept.

Se repetă tot de 10 ori. Al treilea exercițiu, e identic, spre stânga.  Pentru ultimul exercițiu se face o ușoară retracție a bărbiei și se lasă capul pe spate. Se repetă de 10 ori, fără a ne grăbi. E importanta ca, dacă se simte durere sau disconfort să se facă o pauză. Altfel, acest set de exerciții este recomandabil a se executa o dată la două ore”, a declarat, pentru Evz.ro, medicul.

Sursa foto: Pinterest