O nouă afacere prosperă după relexarea restricțiilor. „Cererile sunt numai pentru dus”

O nouă afacere prosperă după relexarea restricțiilor. „Cererile sunt numai pentru dus”

Mii de români din diaspora care vor să ajungă în străinătate închiriază mașini pentru a putea părăși țara. Afacerea se dezvoltă de la o zi la alta, după ce au început să se relaxeze măsurile din perioada restricțiilor.

„De teama infectării cu virusul COVID-19, dar şi pentru că au puţine variante de transport în condiţiile în care cursele aeriene şi cele cu autocarele nu s-au reluat la capacitate maximă, din ce în ce mai mulţi oameni de afaceri străini sau studenţi care învaţă în ţară, blocaţi în România în ultimele două luni, preferă să se întoarcă în ţările lor cu maşini pe care le închiriază doar dus de la firmele de rent-a-car. Şi unii dintre românii din diaspora veniţi în ţară cu diverse mijloace de transport aleg această variantă, organizându-se în grupuri de 6-8 persoane şi închiriind maşini mari sau microbuze”, susţin reprezentanţii Enterprise Rent-a-Car România.

Dacă, în general, majoritatea celor care închiriază maşini o fac pentru un traseu dus-întors, în aceste cazuri, atât oamenii de afaceri şi studenţii străini, cât şi unii români din diaspora vor maşină închiriată dintr-un oraş din România, pe care să o lase în localitatea din străinătate în care vor să ajungă.

„Avem cereri venite din partea cetăţenilor străini care vor să plece din România în oraşe din diverse ţări europene, printre care Austria, Germania şi Franţa, dar şi de la români care locuiesc în diaspora şi sunt veniţi temporar în ţară, iar acum vor să se întoarcă în state precum Spania, Italia sau Germania. Mai avem solicitări, spre exemplu, de la studenţi străini la UMF din Iaşi, care se organizează în grupuri de 6-8 persoane şi închiriază microbuze pentru a ajunge, cei mai mulţi dintre ei, în Franţa”, a declarat Mihai Fertig, directorul general al companiei.

Ne puteți urmări și pe Google News

În momentul de faţă, conform reglementărilor, autocarele pot fi utilizate în traficul internaţional doar în condiţii extrem de stricte.

„Avem convingerea că şi după ridicarea restricţiilor de călătorie vor exista persoane care vor prefera să călătorească singure sau alături de cunoscuţi chiar şi pe distanţe lungi, încercând, în acest fel, să evite apropierea de grupuri mari de oameni, aşa cum se întâmplă în aeroporturi, gări sau autogări”, a mai spus Mihai Fertig.

Din cauza situaţiei generate de pandemia de coronavirus, recuperarea maşinilor din străinătate a devenit extrem de dificilă, majoritatea companiilor de închirieri nedorind să-şi asume riscurile şi costurile ridicate legate de aceasta.

Cei care închiriază maşini doar dus pentru străinătate le preferă pe cele mai mari, de tip SUV sau minivan, în care să poată călători confortabil un număr mai mare de persoane, reducând astfel costul care revine fiecărei părţi.

Tarifele de închiriere diferă în funcţie de poziţia geografică a localităţii din străinătate în care este lăsată maşina. De exemplu, în afara tarifului de închiriere pe zi, cuprins între 15 şi 80 de euro, în funcţie de clasa maşinii, costul suplimentar ajunge, pentru Viena, la 500 de euro de maşină şi pentru Paris la 1.000 de euro, spun reprezentanţii companiei, potrivit ziarulromanesc.es