Articolul 28 alineatul 4 al Ghidului prevede:Numele şi prenumele persoanei faţă de care se desfăşoară urmărirea penală, faţă de care au fost dispuse măsuri în cursul cercetării ori urmăririi penale ori faţă de care s-a dispus trimiterea în judecată pot fi comunicate public numai dacă faptele pentru care este urmărită penal afectează capacitatea de exercitare a funcţiei publice, în acord cu dispoziţiile art. 14 alin. 1 din Legea 544/2001″.

CSM a ignorat obiecțiunile jurnaliștilor și ale unor instituții, făcute în cadrul consultărilor publice, potrivit cărora menținerea în Ghid a articlului 28 va limita accesul presei și, implicit, al cetățenilor cinstiți la informații despre persoane care constituie pericol public.

DNA a atras atenţia de două ori Consiliului Superior al Magistraturii asupra articolului 28, arătând că el poate fi unul dăunător.

Însă, CSM susține că „la adoptarea formei finale a Ghidului de bune practici în relația sistemului judiciar cu mass media au fost avute în vedere propunerile și observațiile formulate de către reprezentanții mass-media, instanțele judecătorești și parchetele de pe lângă acestea, asociațiile profesionale ale judecătorilor și procurorilor, precum și cele înaintate de către Inspecția Judiciară, în măsura corespondenței acestora cu dispozițiile legale în vigoare și jurisprudența obligatorie a Înaltei Curți de Casație și Justiție, fiind analizată, totodată, de către plenul Consiliului în cadrul marjei de apreciere proprii, oportunitatea adoptării propunerilor și observațiilor transmise.

Te-ar putea interesa și: