Nivelul de hărțuire online este în creștere. Una din trei persoane suferă din cauza agresiunii pe internet. Studiu

Nivelul de hărțuire online este în creștere. Una din trei persoane suferă din cauza agresiunii pe internet. Studiu sursa goto. EVZ

Una din trei persoane (33%) a fost supusă unei agresiuni pe rețelele de socializare pentru postări legate de hobby-uri sau interese personale.

Aceasta este concluzia unui studiu dat publicității, miercuri, 29 decembrie, de ING Bank România. Conform cercetării care a fost realizată de Unlock Research pentru bancă, în 29% din cazuri, motivele hărțuirii online au fost legate de postările despre hobby-uri şi interese personale.

Conform studiului, aproape jumătate din utilizatorii români (48%) postează pe rețelele e socializare informații despre hobby-uri şi interese personale. Un sfert dintre aceștia au rețineri în a mai face asemenea postări din cauza criticilor și comentariilor negative. Majoritatea celor care au participat la studiu (84%) se așteaptă să primească reacții negative online. Iar un procent de 58% spun că au primit reacţii negative la postările de pe social media.

În aceste condiții, unul din cinci utilizatori (21%) recunoaște că nu face postări sub propria identitate, iar 36% au prieteni care își ascund identitatea când se exprimă pe aceste reţele, după cum arată în comunicat de presă transmis de ING Bank.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Din păcate, comentariile negative sunt o problemă gravă pe rețelele sociale. O problemă care îi împiedică pe oameni să vorbească despre pasiunile lor și să fie cu adevărat ei înșiși în mediul online”, a arătat Silvia Mihăilescu, Director Marketing, Comunicare și CSR ING Bank România.

Hărțuirea online a devenit ceva obișnuit

Conform comunicatului, pe măsură ce oamenii petrec din ce în ce mai mult timp pe reţelele sociale, hărţuirea cibernetică devine deja un eveniment comun. Un procent de 43% dintre cei intervievaţi spun că li se întâmplă frecvent cunoscuţilor lor să primească comentarii negative online.

Cercetarea arată că 69% dintre respondenţi consideră că aceste comentarii reprezintă o problemă în zilele noastre în societate. Un procent de 86% dintre cei care au răspuns recunosc existența agresiunii  online pe care o văd pe reţelele sociale. Ei definesc aceste comentarii negative drept ură, insulte, glumiţe jignitoare sau hărțuire.

ING lansează campania #unfollowhate

În urma rezultatelor studiului şi pentru a îi încuraja pe români să nu se lase influenţaţi de comentariile negative, ING Bank a lansat campania #unfollowhate. Prin această campanie banca invită toţi oamenii activi de pe reţelele sociale să ignore comentariile negative şi să continue să meargă pe drumul lor, se menţionează în comunicat.

„ING îi încurajează să își urmeze pasiunile, iar pentru că suntem la final de an și e perioada în care ne uităm la 2022 cu speranță și încredere, rezoluția ING pentru 2022 este #unfollowhate. Campania pe care o lansăm își propune să transmită un mesaj puternic și clar: fii tu, lumea are nevoie de tine și de talentul tău. Noi, cei de la ING, te susținem”, a mai precizat Silvia Mihăilescu.