Mobilizare fără margini! Facebook, Google, YouTube și Twitter cenzurează presa de stat din Rusia
- Antonia Hendrik
- 27 februarie 2022, 11:40
Decizia este fără precedent la nivelul celor mai mari companii tehnologice din lume. Facebook, Google şi YouTube împiedică mass-media de stat rusă să difuzeze reclame pe platformele lor, în timp ce Twitter suspendă orice publicitate în Ucraina și Rusia, deoarece presiunea crește asupra platformelor tehnologice pentru a răspunde invaziei Ucrainei de către Rusia.
Google elimină posibilitatea ca presa rusă să facă bani din reclamele sau anunțuri postate pe site-urile sale, inclusiv YouTube. Nathaniel Gleicher, șeful politicii de securitate la Facebook, a scris vineri pe Twitter:
Acum interzicem mass-mediei de stat ruse să difuzeze reclame sau să facă reclamă pe platforma noastră oriunde în lume.
YouTube, deținut de Google, a declarat că suspendă, de asemenea, mai multe canale mass-media de stat ruse, inclusiv RT, de la a face bani din reclame. În plus, platforma video online limitează recomandările la acele canale și le blochează în întregime în Ucraina, la cererea guvernului ucrainean, potrivit unui purtător de cuvânt YouTube.
Twitter, care a interzis publicitatea din mass-media controlată de stat, a luat, de asemenea, măsuri, spunând vineri că întrerupe temporar toate reclamele din Ucraina și Rusia „pentru a se asigura că informațiile critice privind siguranța publică sunt ridicate și reclamele nu le diminuează”.
Mobilizare totală a coloșilor tehnologici
După Facebook, și Google a anunțat că interzice presei ruse de stat (incluzând RT) să primească bani pentru reclame pe site-urile de Internet, aplicații sau videoclipuri pe YouTube. Citând „circumstanțe extraordinare”, YouTube a anunțat că „întrerupe capacitatea unui număr de canale de a genera bani pe YouTube”, plasarea de anunțuri fiind în mare parte controlată de YouTube.
Mai mult, mass-media rusă nu va putea cumpăra reclame prin Google Tools și nici de a plasa reclame pe serviciile Google, a declarat purtătorul de cuvânt Michael Aciman.
Monitoriză activ noile evoluții și vom face pași suplimentari dacă este necesar, spune Aciman.
Miercuri, Uniunea Europeană a decis sancționarea unor persoane precum Margarita Simonyan, redactor-șef al RT și „o figură centrală” a propagandei ruse. Videoclipurile din mass-media afectate vor apărea, de asemenea, mai rar în recomandări, a declarat purtătorul de cuvânt al YouTube Farshad Shadloo. El a adăugat că RT și alte câteva canale nu vor mai fi accesibile în Ucraina, după o solicitare primită de la guvernului ucrainean.
Autoritatea de reglementare rusă acuză Facebook că cenzurează instituțiile de știri de stat
Suspendările de publicitate vin pe măsură ce companiile de tehnologie din SUA sunt strânse de efortul continuu al Kremlinului de a-și întări controlul asupra comunicării și de a înăbuși disidența.
Sâmbătă, ministrul ucrainean al transformării digitale, Mykhailo Fedorov, a declarat pe Twitter că a contactat YouTube „pentru a bloca canalele rusești propagandiste — precum Russia 24, TASS, RIA Novosti”. RT și Simonyan nu au răspuns solicitărilor de comentarii. YouTube a refuzat să identifice celelalte canale restricționate.
Rusia a primit între 7 și 32 de milioane de dolari în doi ani din reclame de pe 26 de canale YouTube. Vineri, proprietarul Facebook Meta Platforms Inc FB.O a interzis mass-media de stat rusă să difuzeze reclame sau să genereze venituri din reclame din serviciile sale.
Autoritatea de reglementare a comunicațiilor din Rusia a acuzat Facebook că cenzurează conturile oficiale ale Zvezda, un canal TV condus de ministerul rus al Apărării, agenția de știri de stat RIA Novosti și două site-uri de știri, Lenta.ru și Gazeta.ru.
Ca răzbunare pentru ceea ce autoritatea de reglementare a descris drept încălcări ale legii ruse și ale drepturilor omului, a spus că limitează accesul la Facebook în țară. Ca răspuns la această afirmație, vicepreședintele Meta pentru afaceri globale, Nick Clegg, a declarat că autoritățile ruse au ordonat companiei să oprească etichetarea și verificarea posturilor de la patru organizații media de stat ruse.
Presiunea crește în SUA. Se vrea ca Silicon Valley să reprime Rusia
Companiile din Silicon Valley se confruntă, de asemenea, cu presiuni acasă pentru a limita răspândirea informațiilor și propagandei înșelătoare despre conflict și pentru a lua o poziție mai dură împotriva Rusiei.
Senatorul Mark Warner a trimis scrisori către Meta, Twitter, Google, Alphabet, TikTok , Reddit și Telegram, îndemnându-le să-și protejeze platformele de operațiunile de influență rusă.
Ne putem aștepta să vedem o escaladare a utilizării de către Rusia a mijloacelor atât deschise, cât și ascunse pentru a semăna confuzie în legătură cu conflictul și de a promova știri false care slăbesc răspunsul global la aceste acte ilegale, a scris Warner.
Meta a creat un centru special de operațiuni pentru a monitoriza conflictul din Ucraina
Meta monitorizează cu atenție pentru a elimina conținutul care încalcă regulile acestuia. Twitter spune că „revizuiește în mod proactiv” tweet-urile pentru a detecta manipularea, pentru a identifica informații false și înșelătoare și pentru a proteja conturile de mare profil ale jurnaliștilor, activiștilor și oficialilor și agențiilor guvernamentale.
Ambele companii au postat, de asemenea, sfaturi pentru ca utilizatorii să-și protejeze conturile împotriva piratării și să își asigure confidențialitatea. YouTube spune că a eliminat sute de canale și mii de videoclipuri în ultimele zile pentru încălcarea politicilor sale, inclusiv regulile împotriva „practicilor înșelătoare coordonate”, relatează npr.org.