Ministrul Transporturilor şi şeful CNAIR au fost în judeţul Bihor unde secţiunea 3C3 a Autostrăzii Transilvania are o lungime de 5,35 km. Lucrările, estimate la 30 de milioane de euro, au început la mijlocul lunii aprilie, însă constructorii s-au apucat de drumul principal abia în luna iunie, din cauza vremii nefavorabile. Constructorul încearcă să devanseze termenul iniţial, care impunea terminarea lucrării cel târziu pe 17 august 2020.

Marian Dusescu, reprezentantul antreprenorului a declarat: „Sperăm să avem vreme bună şi, la sfârşitul anului, dăm lucrarea în trafic. Asta înseamnă că vom putea realiza conexiunea de la graniţa cu ungurii, ieşire spre Oradea şi spre Satu Mare”.

Pe de altă parte, ministrul a dat vina pe antreprenorii străini pentru tergiversarea şi amânarea lucrărilor pe alte porţiuni de autostradă. În acest sens, Răzvan Cuc a declarat: „N-am nicio problemă cu firmele din alte ţări, dar, în momentul de faţă, nu fac decât să blocheze obiectivele de infrastructură din România. Dacă chem o firmă sau reziliez vreun contract, mă trezesc cu trei ambasadori că vin pe la uşă, că domnule, că ce-aţi făcut, că mai lăsaţi-i. Nu, nu-i mai las, n-am de ce să-i mai las!”.

Și Viorica Dăncilă a fost în vizită pe şantiere, dar în zona orașului Bacău. Viitoarea centură a capitalei de judeţ, care va fi folosită în regim de autostradă, ar trebui să fie dată în folosinţă anul viitor, în luna iulie. Viorica Dăncilă a declarat și ea: „Acolo unde lucrările nu merg, trebuie să luăm măsurile corespunzătoare”.

Recent, ministrul Transporturilor a anunţat că până la sfârşitul anului am putea avea 100 de kilometri noi de autostradă, cu mult mai puţini decât a promis iniţial.

Te-ar putea interesa și: