Microsoft, Google şi Yahoo, cod de conduită în relaţia cu China
- Adam Popescu
- 5 august 2008, 13:42
De teama presiunilor din partea Chinei, giganţii industriei IT americane, Microsoft, Google şi Yahoo!, împreună cu alte companii de servicii online şi organizaţii de protejare a drepturile omului, au ajuns la un acord privind un cod de conduită pentru activităţile din China şi alte pieţe cu politică restrictivă, potrivit Wall Street Journal, citat de Reuters.
În scrisori separate către doi senatori americani, companiile au anunţat că detaliile codului sunt încă discutate.
Cei doi demnitari au cerut o actualizare a politicii companiilor în relaţie cu China, pe fondul temerilor că guvernul de la Beijing ar putea exercita presiuni asupra companiilor de Internet pentru a obţine informaţii despre utilizatorii prezenţi pe teritoriul ţării în perioada Jocurilor Olimpice, se mai arată în Wall Street Journal.
Codul de conduită va specifica "principii ale libertăţii de exprimare şi dreptului la intimitate" în ţări unde guvernele încearcă să obţină informaţiile private ale utilizatorilor de servicii online sau să blocheze accesul la anumite site-uri web, se spune în scrisori.
Forma finală a codului va fi elaborată în acest an.