Meta amenință cu sancțiuni pentru spam, pe Facebook

Meta amenință cu sancțiuni pentru spam, pe Facebookfacebook / sursa foto: dreamstime.com

Meta recunoaște în sfârșit că feed-ul Facebook-ului este plin de prea multe postări spam. Într-o actualizare, compania spune că intenționează să înceapă să „acționeze mai ferm” împotriva unora dintre cei mai rău implicați, potrivit engadget.com.

„Feed-ul Facebook nu oferă întotdeauna postări proaspete și captivante pe care să le apreciezi constant,” scrie compania. „Lucrăm la asta.”

Meta, măsuri agresive împotriva rețelelor de spam

În mod specific, Meta spune că va reduce vizibilitatea creatorilor care împărtășesc postări cu „captions lungi și distragătoare”, precum și postări cu descrieri care sunt irelevante sau necorelate cu conținutul partajat.

Aceste conturi nu vor mai fi eligibile pentru monetizare. De asemenea, compania afirmă că ia măsuri „mai agresive” pentru a combate „rețelele de spam care coordonează angajamente false.”

Acest lucru include reducerea vizibilității comentariilor de la aceste conturi și eliminarea paginilor de Facebook destinate să „influențeze reach-ul.”

Meta testează, de asemenea, o funcție care permite utilizatorilor să voteze anonim comentariile pentru a le semnala ca fiind „nefolositoare.”

Meta încearcă să reînvie Facebook pentru a-l face mai atrăgător

Actualizarea vine în contextul în care Meta încearcă să reînvie Facebook pentru a-l face mai atrăgător pentru „tinerii adulți.”

Compania a readus recent un tab pentru conținutul prietenilor, într-o actualizare pe care Mark Zuckerberg a descris-o ca făcând platforma mai asemănătoare cu „OG Facebook.”

Totuși, actualizarea Meta nu menționează una dintre formele mai persistente de „engagement bait” care a apărut pe Facebook în ultimul an: AI slop.

Fenomenul, care a fost documentat pe larg de 404 Media, a implicat imagini bizare, adesea fără sens, generate de AI — precum acum faimosul „Shrimp Jesus” — care servesc puțin altceva decât să genereze angajament pentru persoanele care încearcă să facă bani pe sau în afara Facebook-ului.

Acești spammeri sunt adesea ajutați de algoritmul propriu al Facebook-ului, care promovează postările, au descoperit cercetătorii.

AI slop și engagement bait, tipuri de postări de calitate scăzută

AI slop și „engagement bait” nu sunt singurele tipuri de postări de calitate scăzută care au copleșit feed-urile utilizatorilor de Facebook în ultimii ani.

notificari spam

notificari spam / sursa foto: dreamstime.com

Văd regulat postări de la pagini care par să nu facă altceva decât să facă screenshot-uri ale vechilor postări de pe Reddit din r/AITA sau să recicleze știri vechi despre celebrități pe care nu le urmăresc sau de care nu îmi pasă în mod special.

Rapoartele Meta, postări concepute pentru a acumula milioane de comentarii

Rapoartele Meta despre cele mai vizualizate conținuturi de pe platforma sa includ regulat postări anodine care sunt concepute pentru a acumula milioane de comentarii, cum ar fi cele care cer utilizatorilor să comenteze „amen” sau să rezolve ecuații matematice de bază.

Postările de acest tip s-ar putea să nu se încadreze perfect în ultima acțiune a Meta, deși este puțin probabil ca mulți utilizatori de Facebook să se bucure cu adevărat de acest conținut.

Compania menționează, de asemenea, că încearcă să „elevateze” creatorii care împărtășesc cu adevărat conținut original, inclusiv prin acționarea împotriva conturilor care le fură munca.

Dar având în vedere cât de mult mai ușor este să creezi AI slop decât conținut original de calitate, ar putea dura mult timp până când Meta va reuși să controleze problema spam-ului de pe Facebook.