Se modifică algoritmii Facebook și Instagram. Impact major asupra postărilor utilizatorilor
- Andrei Arvinte
- 7 ianuarie 2025, 18:18
Mark Zuckerberg promite să restabilească libertatea de exprimare pe Facebook și Instagram. Șefii Meta au admis că regulile de moderare a conținutului sunt "prea restrictive", în special în jurul subiectelor sensibile precum imigrația, problemele trans și de gen.
„Prea multe greșeli”
Joel Kaplan, noul șef al departamentului de afaceri globale al Meta, a declarat că se utilizează în prezent sisteme automate, care, în opinia sa, fac „prea multe greșeli” și elimină conținut „care nici măcar nu încalcă standardele noastre”, transmite foxnews.
El a mai spus că există anumite lucruri pe care Meta va continua să le modereze, cum ar fi postările legate de terorism, droguri ilegale și exploatarea sexuală a copiilor.
Vor fi modificate însă restricțiile care nu permit un discurs suficient în jurul unor subiecte sensibile precum imigrația, problemele trans și de gen.
Meta închide programul "fact-checking"
De asemenea, Meta pune capăt programului "fact-checking" de verificare a faptelor și ridică restricțiile de exprimare pentru a „restabili libertatea de exprimare” pe platformele Facebook, Instagram și Meta, recunoscând că practicile sale actuale de moderare a conținutului au „mers prea departe”.
„Ne vom întoarce la rădăcinile noastre și ne vom concentra pe reducerea greșelilor, simplificarea politicilor noastre și restabilirea libertății de exprimare pe platformele noastre”, a declarat Mark Zuckerberg, CEO Meta.
„Mai precis, vom scăpa de verificatorii de fapte și îi vom înlocui cu note comunitare similare cu X, începând din SUA”, a spus boss-ul Meta.
Se va baza pe comunitate
Programul Meta de verificare a faptelor de către terți a fost pus în aplicare după alegerile din 2016 și a fost folosit pentru a „gestiona conținutul” și dezinformarea pe platformele sale, în mare parte din cauza „presiunii politice”, au declarat șefii companiei, care au recunoscut că sistemul a „mers prea departe”.
„În loc să apelăm la un așa-zis expert, ne bazăm pe comunitate și pe oamenii de pe platformă pentru a oferi propriul lor comentariu la ceva ce au citit”, a explicat Kaplan, menționând că, dacă o notă primește sprijin din partea "celei mai largi părți a utilizatorilor", acea notă poate fi atașată la conținut pentru a fi văzută de alții.